Gå til innhold

Et puppespørsmål (amming)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er gravid i uke 20, og har alt begynt å tenke litt på amming. Er litt redd for at jeg ikke skal få det til, jeg har nemlig veldig små brystvorter. Burde ikke de ha vokst litt til nå?

Når jeg ser div bilder av amming så er jo brystvorten _stor_ og står ut slik at baby får ordentlig tak ... Når skal denne voksingen skje? Når vokste den hos dere? Og er det mulig å amme om den ikke blir større?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke en ammeekspert, men jeg vil tro at det skal veeeldig mye til før brystvortene ikke fungerer til amming. Innovervendte brystvorter er sikkert et problem, men om du har små brystvorter så får nok babyen tak i vorten og brystet samtidig mot kanskje bare brystvorten hos de som har store brystvorter. Spør jordmoren din, jeg er sikker på at du ikke har noe å bekymre deg for. Spør så snart som mulig, dette er ikke noe du bør bekymre deg for i 20 uker til:-) Lykke til!

Skrevet

Takk for svar :)

Ja, jeg får forhøre meg litt. Har ikke vært hos jordmor enda, men skal første gang i morgen. Da satser vi på at hun bekrefter det du sier :)

Skrevet

Etter det jeg har skjønt, er førstegangs, så tar uansett babyen hele det mørke feltet inn i munnen, så sånn sett skal ikke størrelsen på brystvorten ha så mye å si :) Og sugekraften er visst så stor, at innovervendte brystvorter trenger ikke ha så mye å si det heller (Au?) :)

Men spør jordmor, hun vet garantert!

Skrevet

Spiller ingen rolle hvor store de er. Babyen skal ha mesteparten av det øde området inni munnen uansett, og ikke bare brystvorten. Ellers kommer du til å bli mer sår enn nødvendig. spør jordmor om hun kan gi deg det gule heftet fra ammehjelpen, der står alt du trenger å vite. Jeg pugget dette heftet før førstemann ble født, og er glad for det.

Kan ikke fatte hvordan man skal klare å tilegne seg ny informasjon midt i ammetåka og alt kaoset som følger med den første babyen. : )

Veldig greit å få til ammingen mest mulig problemfritt, man kan si hva man vil om ammehysteri men det er og blir den enkleste, billigste og raskeste måten å mate baby på. bare tenk å stå der og koke flasker og blande.... Uff.

Skrevet

..og hvis det skal skulle bli et problem, så har de jo ammeskjold, og de er vel i utgangspunktet beregnet på slikt, er de ikke?? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...