lilletrollet Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Siden jeg har fått bekreftet at jeg har PCOS så syntes jeg det var hyggelig å kunne bidra i det forskningsprosjektet som var omtalt på forsiden har for noen uker siden. Jeg tok kontakt og gikk gjennom en omfattende test og ble klarert for å kunne delta. Dette har vært svært interessant så langt å være en del av og har fått mye mer oppfølging og UL enn jeg ville gjort ellers. Bl.a tok de en sukkerbelastningstest på meg i uke 11. Før testen hadde jeg helt fint blodsukker, men etter belastningen så hadde jeg litt for høyt blodsukker. Det ble derfor konstatert at jeg hadde en begynnende svangerskapsdiabetes. Dette ville ikke ha blitt oppdaget på en vanlig kontroll og ei heller på en urinprøve. Skal nu inn på sykehuset til kostholdsveiledning og opplæring i måling av blodsukkeret. Er det andre her som er i samme situasjon? Eller som har fått svangerskapsdiabetes uten å ha PCOS? Hva er i så fall deres erfaringer med dette? Er livredd for å få en "kjempebaby" og må vel kunne si at jeg har lagt om kostholdet ganske så drastisk allerede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå