Gå til innhold

Barnebøker dere leste...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom plutselig over en barnebok som jeg leste som liten..og hadde glemt... Det røde eplet. Noen som husker den? Jeg bare måtte kjøpe den med en gang. Jeg er blitt ganske nostalgisk nå som jeg har fått barn og prøver å få tak i alle bøkene jeg husker fra jeg var liten, og jeg leste det meste jeg kom over. Putte i blåbærskogen er jo også et "must".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant igjen Bittesmåene av Roald Dahl i bokhylla til mamma for noen mnd siden. Den var kjempeskummel husker jeg, men elsket å lese den. Måtte sove hos mamma og pappa hver gang jeg hadde lest den :-D

 

I dåpsgave til en venninnes sønn kjøpte jeg en diktbok som heter Gåsemorvers som jeg også elsket da jeg var liten. Syns fortsatt de diktene er supre :-)

Skrevet

Mamma har tatt vare på alle barnebøkene fra jeg var liten, og en del har gutten min på tre fått allerede. Husker jeg likte Albert Åberg veldig godt, og disse bøkene må jeg lese på rundgang om kvelden før leggetid nå :-)

Gutten min liker de også...

Skrevet

Jeg husker også godt "Det røde eplet"!!

 

Men vet du hva jeg gjorde en gang... I min entusiasme over den boken bestemte jeg meg for å lese den høyt 1. skoledag i den 1.klassen jeg skulle ha. OG det funket bare IKKE!! For tegningene er jo halve teksten i den boken, og hvis du ikke ser bildene samtidig som du hører teksten - så blir det litt meningsløst. Grøss - det ble en tung bok å komme seg gjennom med alle foreldrene tilstede....

 

Det jeg også husker var at jeg ikke klarte tegningene til Iben Sandemose. ...og at jeg ikke kunne fordra Ruffen...

 

Men min favorittbok fra tiden da jeg ble lest høyt for var nok var en bok om en gutt som fant et kritt - og begynte å dekorere en trist by. Søren - hva heter nå den igjen.... Gutten het i hvertfall Ole - og byen ble verdensberømt...

 

Også boka "da fuglene fikk farger"har jeg lest sikkert 30 ganger :-)

Skrevet

Favorittboken min når jeg var liten var "Den ville ungen", husker jeg digget den :) Finner dessverre ikke den igjen.. men skal kikke litt rundt og se om noen bokbutikker har den.

Skrevet

Jeg hadde også Gåsemorvers, kjempesøt. Dessuten Lille larven Aldrimett. Emma og Thomas - små søte historier ved leggetid. Barna kan vel Thomas rydder utenatt snart. Husker noen Betsy og Bill, og Millie Molly Mandy? Ellers var jeg Nancy Drew-frelst og Anne fra Bjørkely. Jeg synes det er gøy å gå på bruktmarked for å finne disse gamle bøkene igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...