hrmpf Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Skal man ha med urinprøve når man skal ta glukosebelastning??
Vannmelonen Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Nei det trenger du ikke Du får stikk i fingeren når du kommer dit. Så får du en søt gugge, må vente i to timer før de stikker igjen. Det viktigste er at du ikke ha spist eller drukket noe før du komme. Vann er greit
hrmpf Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2008 Så man må altså sitte på legekontoret i to timer? Ikke dra hjem i mellomtiden? Smaker det så grusomt som folk skal ha det til eller?
Gjest Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 Jeg måtte ikke ha med urinprøve. Og fikk beskjed om å ikke drikke eller spise noe etter siste måltid dagen før. Du må sitte ca to timer ja. Og nei syns ikke det smakte så grusomt. Det var veldig søtt, men ikke fælt.
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 Nei du må sitte helt stille og rolig på venterommet i to timer blant andre hostende sjuklinger. Ta med noe å lese på, strikketøy og IPod. Hvis du ikke kommer hjem rett etterpå, så ta med noe å spise etter at det er over.
Trulte76 Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 ja. Noe jeg ikke fikk beskjed om av legen..men skulle visst det ja
Trulte76 Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 så må du ta med mat..er iallefall sånn her at de hadde ikke lov å slippe meg før jeg hadde spist.
babypåvegerdritalei Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 Ville bare si at det er tydelig at det er forskjellige "regler" alt etter hvor man er. Forrige svangerskap bodde jeg et annet sted, da fikk jeg gå ut og komme tilbake etter to timer. Denne gangen var det IKKE sånn. Ikke stikk i fingeren, men vanlig blodprøve på forhånd, så etter en time og til slutt etter to timer. Jeg skulle helst la være å gå på toalettet og ingen drikke, ikke en gang vann.
010808 og 200312 Skrevet 9. juni 2008 #10 Skrevet 9. juni 2008 med meg fikk jeg stikk i fingeren både før jeg drakk og etter to timer, samme med blodprøve! når jeg satt på venterommet etter jeg hadde drukket var jeg litt redd for at alt skulle komme opp igjenn... men det gikk bra!
Ella78 m/ A&M Skrevet 9. juni 2008 #11 Skrevet 9. juni 2008 Jeg tok testen på sykehuset, trengte ingen urinprøve. Fikk et stikk i fingeren først, drakk glucosevannet som jeg faktisk syntes smakte greit nok. Ble ikke kvalm eller noe, jeg da. Fikk beskjed om å sitte i ro de neste to timene, og deretter fikk jeg et nytt stikk i fingeren. That's it! Hadde fastet fra midnatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå