cheerio Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Heisann! Jeg reiser en uke til Hellas i ettermiddag. Sjekket for sikkerhets skyld reiseforsikringen for å se om den dekket gravide, og det stod: Forsikringsgiver svarer ikke for utgifter som skyldes svangerskap eller ufrivillig svangerskapsavbrytelse og dermed sammenhengende sykdommer eller sykelige tilstander. Dog dekkes alvorlige uventede komplikasjoner som inntreffer før 7. måned. Hva betyr det? Jeg er akkurat fire måneder på vei, 17+5. Betyr det at dersom jeg skulle få noen milde plager, typ urinveisinfeksjon, så dekkes det ikke, men om jeg skulle få noe som krever sykehusinnleggelse, typ nyrebekkenbetennelse, så dekkes det? Jeg er bare et stort spørsmålstegn jeg nå:-) Takknemlig for svar! :-)
cheerio Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 9. juni 2008 hups, frivillig svangerskapsavbrytelse skulle det stå
NormaJean Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 tolker det som at de ikke dekker hvis du skal gjøre litt slike standard ting som kontroll hos lege, helsesjekk, frivillig abort osv. men blir du akutt syk, alvorlige komplikasjoner før 7. måned så dekker de det. men vil heller anbefale deg på ringe forsikringsselskapet ditt, da får du 100% riktig svar. Men tolker det dithen at å reise før 7.måned er ok for forsikringsselskapet. selv har jeg reist til spania da jeg var i uke 25.
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 Er bare nysgjerrig, hvilket selskap har du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå