Gå til innhold

Da Håkon ble født!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

04.06.08 kl. 09.37 kom lille Håkon til verden!

55cm laaaaang, 3850g, 37,5 cm rundt hodet!!

Så en del større enn de 3200 - 3300g jordmødrene hadde estimert han til.. Var jo senest en god gammal rutinert jordmor som på søndag 1.juni mente han var 3050g..

En lang historie kort: Jeg hadde blitt satt igang mandag 2.juni med modningspille, 10 dager over terming pga mistanke om svangerskapsforgiftning (høyt BT og prot i urin). Tirsdag kl. 12 måtte jeg tilbake på sykehuset for å legge opp 2 modningspiller til.. Etter en liten tur opp og ned gata tirsdag kl 16.30-17.00 starta veene.. Og de kom fort opp i styrke og lengde.. kl 18 var vi på føden, og jeg klarte nesten ikke stå mellom veene..

Undersøkt og kun 1cm åpning: Dette var stikkpille veer, og i løpet av de neste timene haddde jeg ve-stormer som ga NULL effekt på åpning.. Hele kroppen risten og jeg klarte ikke jobbe med riene..

kl 23. fikk jeg epidural: Himmel!! De neste 2 timene åpnet jeg meg til 6cm!!!! kroppen trengte hvile for å jobbe!!

ca. 03.00 var "effekten" av epidural overskygget av styrken på veene, så da var det pusteteknikk og samboers massering av korsryggen som var det som funket som smertelindring..

ca.06.00: kun 1cm åpning mer fra kl.01.00. Så ble satt på ve-stimulerende dropp

ca08.00: Full åpning, og jeg ville presse, Utrolig befriende å kunne "gjøre" noe med disse "#""¤"¤#"# veene....

09.37: En gutt kom ut!!

Ojojoj, tenk så vondt og hvor "lost" jeg følte meg midt i det hele... nå er det utrolig deilig å tenke tilbake på opplevelsen.. Jeg og samboer klarte å samarbeide veldig bra, og han tok masse bilder (yesda, også de med hodet på vei ut) Gøy å se på nå, og ganske så stolt over meg selv egentlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer!! Så flott! Din første? Jeg har termin neste mandag. Ei uke igjen... og i dag er jeg så uggen i kroppen.. gleder meg til å se ham nå! Kos deg med lillegutt!! ;o)

Skrevet

GRATULERER så mye med gutten :-)

Skrevet

Gratulerer så mye! Kos dere masse med gutten:)

Skrevet

Hipp hurra og gratulerer så mye med gutten!! Nyt tilværelsen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...