aviatrix*høygravid Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 04.06.08 kl. 09.37 kom lille Håkon til verden! 55cm laaaaang, 3850g, 37,5 cm rundt hodet!! Så en del større enn de 3200 - 3300g jordmødrene hadde estimert han til.. Var jo senest en god gammal rutinert jordmor som på søndag 1.juni mente han var 3050g.. En lang historie kort: Jeg hadde blitt satt igang mandag 2.juni med modningspille, 10 dager over terming pga mistanke om svangerskapsforgiftning (høyt BT og prot i urin). Tirsdag kl. 12 måtte jeg tilbake på sykehuset for å legge opp 2 modningspiller til.. Etter en liten tur opp og ned gata tirsdag kl 16.30-17.00 starta veene.. Og de kom fort opp i styrke og lengde.. kl 18 var vi på føden, og jeg klarte nesten ikke stå mellom veene.. Undersøkt og kun 1cm åpning: Dette var stikkpille veer, og i løpet av de neste timene haddde jeg ve-stormer som ga NULL effekt på åpning.. Hele kroppen risten og jeg klarte ikke jobbe med riene.. kl 23. fikk jeg epidural: Himmel!! De neste 2 timene åpnet jeg meg til 6cm!!!! kroppen trengte hvile for å jobbe!! ca. 03.00 var "effekten" av epidural overskygget av styrken på veene, så da var det pusteteknikk og samboers massering av korsryggen som var det som funket som smertelindring.. ca.06.00: kun 1cm åpning mer fra kl.01.00. Så ble satt på ve-stimulerende dropp ca08.00: Full åpning, og jeg ville presse, Utrolig befriende å kunne "gjøre" noe med disse "#""¤"¤#"# veene.... 09.37: En gutt kom ut!! Ojojoj, tenk så vondt og hvor "lost" jeg følte meg midt i det hele... nå er det utrolig deilig å tenke tilbake på opplevelsen.. Jeg og samboer klarte å samarbeide veldig bra, og han tok masse bilder (yesda, også de med hodet på vei ut) Gøy å se på nå, og ganske så stolt over meg selv egentlig...
moniqmedspire Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 gratulerer!! Så flott! Din første? Jeg har termin neste mandag. Ei uke igjen... og i dag er jeg så uggen i kroppen.. gleder meg til å se ham nå! Kos deg med lillegutt!! ;o)
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 Gratulerer så mye! Kos dere masse med gutten:)
Ella78 m/ A&M Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 Hipp hurra og gratulerer så mye med gutten!! Nyt tilværelsen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå