Gå til innhold

Er det farlig å ikke få mensen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har startet med Provera nå for å få igang mensen!

Men, det kan da vel ikke være bra for kroppen?

Er det noen her som har erfaring med uteblitt mens i prøveperioden men, som har blitt gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelt sier man at man bør ha mensen i allefall 3-4 ganger i året pga fare for kreft.

Det skader ikke kroppen å få mensen hvis man eller sikke har den, man løser ut mensen for å begynne på få ny slimhud som bygger seg opp i livmoren.

Uten mens er sjansene forsvinnene små til å bli gravid da man da ikke har eggløsning (i de fleste tilfeller, noen få unntak finnes alltid)

Skrevet

Det er det som er mitt problem. Har vært prøver i snart 3 1/2 år, men har sjelden mensen på egenhånd. Problemet er da at jeg aldri vet når jeg har el, og vi kan ikke drive å prøve hver dag i 60 dager i strekk. :-I Mine sykluser er på alt fra 35-65 dager. Jeg har fått Provera når jeg skal ta noe plodprøver, og nå når jeg driver med ivf, slik at jeg får mensen. Når jeg har spurt gyn om det er noe man kan gjøre med det, så får jeg bare beskjed om at det er sånn jeg er, og ikke noe å gjøre med. Det synes jeg er rart når det er medisiner mot alt mulig annet.

Om det er farlig vet jeg ikke, men vill bare si i fra at du desverre ikke er alene om å være i den situasjonen med manglende mens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...