Gå til innhold

Til dere innbarka abortmotstandere!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når går grensen for når et liv er et liv? Og hvem er det som bestemmer hvilket liv som har verdi? Er et lite foster greit å drepe, men det er ok å drepe dyr? Dyr har også følelser og kjenner smerte!

Når er det et barn får sin sjel? Kanskje en spire til en sjel, men sjelen vokser vel frem i takt med barnet og personligheten som utvikles?

Jeg spiser kotelettene mine, jeg altså, men samtidig mener jeg at en kvinne burde ha mulighet til å velge innen rimelighetens grenser når hun har kommet i "uløkka"!

Sorry - nok et abortinnlegg... :oP

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på om abortmotstandere er de samme som sukker oppgitt når de ser barn som tydelig ikke har det bra og sier at "de foreldra der burde ALDRI fått barn".

Det er bedre å ta abort enn å bringe et barn til verden man ikke har lyst eller mulighet til å gi et verdig liv. Det finnes så utrolig mange barn der ute som lider hver dag, og når det ikke finnes nok støtte og hjelp å få i det landet her (NEI, det er ikke nok hjelp til alle) er abort for mange eneste utvei.

Skrevet

Hensikten er vel å unngå å komme i "uløkka"...ellers må man stå til ansvar for det valget man tok da man valgte sex. Synst det er litt sent å snu når man først er gravid. Skulle jo tro at det å få en baby var helt grusomt. Om man ikke kunne tenke seg et barn så kan man vel adoptere det bort.

Ang. dyr så er de kommet på jorden for å gi mennesker mat. Ellers ville jo heller ikke du spist koteletter.

Skrevet

Ikke alle velger å "komme i uløkka". Hva med de som blir gravid når de går på prevansjon, de som blir voldtatt eller har andre "gyldige" unnskyldninger?

Ble selv gravid på pilla, og det tok meg laaang tid å bestemme meg for å beholde.

Ikke alle er i en livssituasjon det passer å bringe et barn inn i. Ikke alle kan snu på hælen og legge om livet sitt fullstendig på så kort tid. Tanken på å bære frem et barn for så å gi det bort er også alt for vond for meg, i tillegg til at det allerede finnes så alt for mange barn som venter på snille adoptivforeldre. Hvorfor bringe fler barn frem når det ikke finnes nok hjelp til alle?

Skrevet

"Ang. dyr så er de kommet på jorden for å gi mennesker mat"

Det var da en pussig påstand. Hvem har sagt det? Gud?

Skrevet

Jeg er i mot abort, og stàr for det. Men jeg holder mine meninger som oftest for meg selv. Nà har ikke jeg deltatt i noen abort-tràder her inne, men jeg kan vel si hva jeg mener nà...

Alt liv har rett til à leve. Nàr du hopper til sengs med en mann, sà er begge ansvarlige for at det kan faktisk skje en graviditet. Og det spiller ingen rolle om du blir gravid selv om du gàr pà p-piller. Det er alltid en sjans à ta.

Men her er det nyanser. Det finnes jenter som blir voldtatt og misbrukt. Om de blir gravide og tar abort, sà forstàr jeg godt dette.

Det er vel de faerreste som tar lett pà abort, men likevel skjer dette ofte rundt om i verden, ogsà blant de som planla graviditet, og tar abort.

Jeg har selv gjort det, for noen àr siden. Kondomen sprakk, og da var det gjort. Jeg var i en forferdelig vanskelig situasjon, og husker godt hvordan jeg tenkte. Det var ikke lett... Men jeg gjorde det... og hadde jeg fàtt valget igjen, sà hadde jeg sà absolutt ikke gjort det!

Jeg har venninner som har gjort det ogsà, men jeg stilte opp og tròstet og stòttet. Meningene mine holdt jeg for meg selv, for det handler om à vaere medmenneske ogsà.

Det er ogsà dem som tar abort pga. sykdommer og andre ting hos fosteret. Jeg er i mot det, men hvem er det egentlig som har rett til à dòmme? Ikke jeg i hvertfall! Men ja, jeg synes det er trist... Men det er foreldrene som har det faelest?

Nàr det gjelder mennesker og dyrs liv, sà er menneskene satt over dyrene. Vi spiser dem for à overleve. Jeg har sett dokumentarer om hvordan de dreper feks. hunder og katter i Asia... Bestialsk!! Det finnes nok mange barbariske metoder der ute for à drepe dyr...Bare for at vi skal fà spise oss mette... Men det er vel en annen sak, og kan ikke sammenlignes med aborter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...