Gå til innhold

Atopisk og tørr hud. Tips:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra å ha prøvd alt fra helsekost til apotek, (med og uten resept) og parfymeri har jenta mi funnet løsningen. Spenol til en tier i dagligvarebutikken. Hun lovpriser den:) Verdt ett forsøk, kanskje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

unugentum og masasje med babyolje.. funka som en kule her.

Skrevet

Spenol er fin bortsett fra at den inneholder propylparaben.....

Skrevet

Leser at du har prøvd "alt" fra apoteket, regner også med at du da har prøvd A-Derma produktene. Personlig er jeg veldig fornøyd med kremen og badeoljen og dusjkremen/såpen.

Skrevet

og det er kreftfremkallende, muligens?

Skrevet

decubal

har prøvd mange-

nå er hun nesten ikke tørr.

(men den hjelper ikke mot eksemflekker)

der må du nok bruke elocon i 3 uker..

les på eksemskolen.no

våtbandasje funker ogso veldig bra:)

Skrevet

om de tørre punkta er på knær hender ol, smør på locobase repair. (den er for tykk for hele huden -huden må puste) men veldig god på de værste flekkene.

og om huden er skorpette smør på salisylsyre vaselin om morgen og elocon om kvelden. :)

Skrevet

Det KAN være hormonhemmende/hormonforstyrrende. Forskere er ikke sikre ennå. De er generelt skeptiske til parabener. Det beste er vel å holde seg unna produkter med parabener i. Produkter som inneholder propylparaben blir ikke svanemerket.

Det har også vært snakk om at deodoranter som inneholder propylparaben er med på å øke risikoen for brystkreft hos kvinner, men det er langt fra bevist.

Jeg smører meg med aderma og decubal og er godt fornøyd med det. Elocon i perioder er også effektivt, men det aller beste er sol og saltvann. Og KUNbomull mot huden :0)

Skrevet

Hmmm vi bruker locobase repair på hele kroppen vi, når han er som verst... Vi har prøvd alt. I syden ble han verre, antagelig for varmt for han...

Elocon har vi ikke engang hørt om.....? Og fastlegen nekter å henvise oss til hudspesialist. Sier vi likevel bare får beskjed om å "smøre, smøre, smøre" med fuktighetskrem...

Skrevet

oj.

det er ikke bra

elocon er det som bevist virker best mot atopisk eksem flekker.

krev å få gå til huslege!!

hjelpe mej!!

en slik fuktighetskrem somskal smørest på HELE kroppen skal liksom ikke vøre tykkere en ca 30 % (husker ikke nøysktig)

men locobase rapeir er vel 70 % tykk. og det er ALT for tykt. då får ikke huden puste.

ring til en annen lege.

Skrevet

jente mi blir ogso værre når de er for varmt ute-

Skrevet

...og når det sto på som verst i vinter fikk vi 4 tuber hydrokortison-fucidinsalve som vi skulle smøre på de mest utsatte områdene 3 ganger daglig....+ råd om å smøre med den locobase repair på resten av kroppen... og han er fortsatt like ille.... 2 1/2 år og klorer seg til blods i perioder, gråter fordi det klør...

Skrevet

ja sant.. då hjelper det veldig lite..

stakkars liten-

les på eksemskolen.no

det er noe som heter våtbandasje. -høres fælt ut, men det hjelper.

vi har gjort det en gang på vesla, og skulle begynne nå igjen. men været og ny krem som eg kjøpte decubal har hjulpet til nå.

eg hadde ring til hudlegen selv. (det kan du gjøre og si at legen din er et rasshøl)

hehe..

jenta mi er 26 mnd.

Skrevet

takk for tips =0)

Ja vi er nødt å få kommet oss til en hudlege snart...

Gutten vår er ca like gammel som jenta di =0) Han er født sist i jan.06

Skrevet

La akkurat inn et innlegg om noen hadde erfaring med atopisk eksem, og så så jeg dette innlegget.

Kanskje det er ok å smøre Spenol bare på de utsatte stedene? Eller smører du hele kroppen?

Skrevet

Nå er det muligens forskjell på helt små barn og en tenåring som min jente er. Hen har prøvd mesteparten av det som anbefales over her og ved en tilfeldighet, (jeg kjøpte etter å hørt den eldre garde lovprise spenol)så prøvde hun denne. Etter et par gangers bruk sa hun at den hjalp veldig bra på henne. Hun har riktignok ikke så mye eksem som da hun var liten, men veldig tørr hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...