Gå til innhold

WOW, straks 5 uker og kutter nattmåltidet...........................

Anbefalte innlegg

Skrevet

......................håper vi er på vei inn i ett mønster her. Natt til lørdag sov han fra 22.30 - 07.00. Våknet ved 02-03 tiden, men da puttet jeg bare i smokken og han sov videre til 07. I natt skjedde det samme. Sovnet 22.00 og sov til 02-03. Puttet i smokken og sov til 06.30.

Eldstemann kuttet nattmåltidet selv da han var 8 uker. Er minstemann på vei til å gjøre det samme tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varte til han var 4 mnd hos oss, men deilig så lenge det varte.

Etter det nattammet jeg, men det gikk fint :)

Skrevet

Nei, man er ikke garantert at det vil holde, men som du sier.................deilig så lenge det varer.

Skrevet

Kan jo holde, har hørt om flere der det varte leenge.

Skal krysse fingrene for dere :)

Men gutten min vokste så fort, at han trengte vel nattmåltidet etter hvert..

Skrevet

Her var det også slik fra 3 uker til 4 mnd:) fra 12-06.. deeeilig!

Skrevet

Vår jente begynte å sove fra 23 til 0730 når ho var 6 uker, og nå er ho 6,5 mnd og sover fra 20 til 0730:-).

Det er herligt:-)

Skrevet

Kan være en god trend ja.

Vi har ikke vært så heldige da. Vår eldste sov rundt uten nattamming fra han var 8 uker til 5 mnd. Minsten sov uten nattmat fra 9 uker til 11 uker hihi....

Skrevet

Det er jo en grunn til babyen våkner, fordi den er sulten. Hvorfor gir du han ikke mat da? Greit nok at han sover videre ved å få smokken i munnen,men han er bare 5 uker og skal helst ha mat hver 3 time, og han spiser ikke mellom 22 og 07? Ikke bra. Det kan du spørre hvem som helst av helsearbeidere.

Skrevet

Hei mammalade4,

Jenta vår er straks 4 uker .. hun sover fra ca 23.00 til ca.04.30 hver natt nå ... og vi har ikke tenkt til å vekke henne klokken 02.00 for å gi henne mat ............ ;o)

Skrevet

heia :-)

Det gjør mi og, men jeg syntes at det hørtes litt vel mye ut fra kl 22 til 07. Det er 9 timer, der babyen faktisk våkner 1 gang men får bare sutten...Mi sover fra 23 til 4.30, men hun er ikke våken i mellomtiden. kan sove i strekk yil 05.30 og... er kanskje bare jeg som reagerte på den...

Skrevet

Min har sovet uten mat på natta siden han var 6 uker. Han får mat når han vil om det er en time siden sist eller om det er 7 timer siden. Jeg nevte dette for HS, hun mente vi var heldige som hadde et å fornøyd barn....

Skrevet

Jeg snakket med ei helsesøster for få dager siden som sa at jeg ikke trengte å vekke for å gi mat om natta, og min baby er to uker...

Så det er vel litt forskjellig..

Mitt første barn sov fra 11 til 06 fra hun var seks uker..

Nyt det mens det varer! Da får du jo masse energi som du kan bruke på babyen om dagen!!

Skrevet

Ok, gir meg over... hehe

Det jeg reagerte på var at ungen faktisk våknet, men alt han fikk var en sutt. Men skal ikke krangle,hehe.

Skrevet

Jeg er enig med deg mammalade4.

Om ungen ikke hadde våknet for mat hadde det vært greit, men denne ungen våkner faktisk for mat og får kun en smokk.

Skrevet

Det var det jeg mente... Godt å høre at noen er enig..

Skrevet

mammalade4 er enig også med deg!

Mi sov også uten nattmat fra hun var 6 uker,men det kan være netter hun våkner å da blir ho tilbudt mat før smokken ja.

Skrevet

Jeg er også enig i at en så liten baby bør få mat når det våkner.

Å gi smokk i stedet for pupp de første 10 ukene kan gi grunnlag for for lite melkeproduksjon, noe som resulterer i tidlig ammeslutt.

Smokk skal kun gis etter amming!

Skrevet

Den beskjeden fikk jeg også hos min helsesøster. Smokk gir en til de små når de er gode og mette:)

Skrevet

Hvis babyen hadde vært sulten, hadde han nok gitt beskjed om at smokken ikke var godt nok! Nyt å få noen netters søvn du.

Skrevet

Min helsesøster anbefalte å prøve smokk på natta, for å venne av med nattamming... Men så har sønnen min lagt godt og vel på seg også, da... og han skulle ha mat flere ganger på natta :S

Skrevet

Så lenge de spiser bra på dagen, og legger godt på seg, så hjelper det nok med smokk. Da har de sikkert ikke egentlig behov for mat. Jeg forsøkte av og til med smokk en periode babyen spiste hele tiden, for å se om det bare var sugebehov. Men han begynte å hyle når han oppdaget at det ikke var melk. Så jeg tror at når de er fornøyde med smokk, så kan de ikke være så veldig sultne.

Skrevet

Ja det er alltid lov å håpe, har hørt noen som har gjort det sånn ganske tidlig og fortsatt..

Her skjedde det samme med minsten men det varte bare den uken...... Nå er hun straks 8 mnd og får mot alle mine prinsipper og tidligere erfaringer, pupp til stadig på natta. Bare hun ser meg og vannflaska kniper hun igjen på natta å hyler til puppen er framme, attpå til hyler hun vel tilbake i senga si..

Og er heller vanskelig å legge, til stor motsetning fra storesøster...

Til gjengjeld forsover vi oss nesten til barnehagen rett så det er, skal være der kl 10 senest, i dag våknet vi 9..

Skrevet

Er enig med et av innleggene over, at hvis gutten min ikke hadde vært fornøyd med smokken på natta, så hadde han våknet til og virkelig sagt ifra.

Nå har det seg også sånn, at min sønn var en baby på over 4kg da han ble født, han legger mer enn nok på seg i ettertid og har nok reserver å ta av.

Tror nok det er mange forskjellige meninger om dette temaet, men man må se an hvert enkelt tilfelle (baby). Det var nok en grunn til at min eldste sønn kuttet nattmåltidet selv i en alder av 8 uker.

Ser ingen grunn til å vekke et barn pga mat om natta. Hvis h*n sover over, så må h*n få lov til det, er nå min mening. Det er ikke normalt for oss voksne heller å spise om natta.

Må også få med at selv om eldstemann kuttet nattmåltidet ved 8 ukers alder, ammet jeg han faktisk i 7 1/2 måned. Melken regulerer seg etter hvordan man ammer.

Skrevet

Nå gadd jeg ikke å elese alle innleggene her men man hører nok om baby er sulten, da sovner den ikke igjen av smokken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...