Gå til innhold

Abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

En gammel lærer sa til vår klasse under sexualundervisningen: Jeg stemmte nei til abort i 72 fordi jeg mente det ikke ville være kvinnens valg alene. Det vil også være mannens og han vil pusje henne i en sårbar situasjon.

I dag er det slik at vi nesten mener at mannen kan ta abort induviduellt fra kvinnen. Han har rett til å bestemme om han vil bli far heter det på det mest urbane språk. I følge meg hadde han, akkurat som kvinnen rett til dette før han involverte seg i samleie. All prevensjon kan feile.

Jeg er ikke mot selvbestemt abort. Jeg ønsker bare at menn forstår at det er ikke et valg som kvinnen kan ta på lik linje med andre valg i livet. Det er alt omfattende. To av mine aller nærmeste venninner valgte å ta abort for mange år tilbake. De angrer ikke men begge har sagt nøyaktig det samme helt uavhengig av hverandre. De sier; Hadde han sagt at dette skal vi klare sammen jenta mi, så hadde de beholdt og vært lykkelige for det. Det var forholde til mannen de i første rekke tok i betraktning. Og mannen tok ikke forholdet til henne i betraktning først, men sin egen livsstil. Jeg skjønner at mange menn også kommer i vanskelige situasjoner pga uønsked graviditet derfor: Bruk kondom. Alltid.

En liten link forde som liker litt kliss og ikke er alt for hårsåre:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg, om at det abort setter et veldig press på ei jente. En frihet, men også press. Hvis du ikke gjør sånn eller slik får du bare ha det så godt som alene mor. Jeg har jo sagt at jeg vil ha abort ol. Æsj, de gutta gjør meg kvalm. Og jentene vil ha dem... Hva med abort for så å dumpe disse tullingene?

Skrevet

Ja, det er for lett for en mann å ta psykologisk abort. Han må alikevel betale bidrag, men om han ikke ønsker det behøver han ikke å se barnet. Mange ganger leser man at mannen har like stor rett på barnet som mor. Det vil selvfølgelig si at barnet har like stor rett på far som mor. Men far er ikke mor. Det er veldig skjelden en mor går fra mann og barn og aldri melder sin interesse igjen. Men det er flere fedre som ikke følger opp samvær.Han skylder på den nye kjæresten, sin x eller alle andre enn han selv. De fleste mødre ville ha gått gjennom ild og vann for sine små, mens det tydelig vis er ok for han å gi opp ved første fitte som krysser hans vei.

Skrevet

Har som deg to venninner der mennene ønsket abort og jentene var usikre. Det endte i abort begge gangene. Den ene giftet seg med fjolset og fikk barn med han (hun snakker om at babyen de skulle ha hatt ville ha vært 6 og det er kjempetrist syntes jeg) og den andre slo opp. Uansett, hadde mennene støttet jentene og ikke stillt ultimatum med at de ville forlate dem, selv om de hadde vært kjærester lenge ville jentene ha beholdt. Nei til selvbestemt abort for gutter. Og ja til dagsbøter for brutte løfter når det gjelder samvær. Høye dagsbøter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...