Gå til innhold

Sliter med nattesøvnen... (22+3) Flere? (litt klaging)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arg...får ikke sove. Har de siste nettene hatt vanskelig for å sove.

Ryggen og sidene verker, så finner ingen god liggestilling, Noen som har et og annet godt råd? Har det ikke sånn hele tiden, men noen netter er verre enn andre, går litt i perioder..

Har begynt å måtte stå opp igjen for å tisse et par-tre ganger i løpet av natten.

Jenta i magen er aktiv, til alle døgnets tider. Ikke misforstå, er veldig takknemlig for all bevegelse og spark fra lille gullet, men hadde vært fint om hun kunne ha funnet litt roen når mammaen må sove... :-)(tidlig opp for å gå på jobb i ukedagene). Blir litt sliten de dagene det går i hundreti nesten hele tiden.. kjempe stas med spark på dagtid, ikke like festlig etter noen timer konstant kickboksing på natten.

Varmt er det også, greier ikke å ligge uten å ha noe over meg, så i varmen sverger jeg til et dynetrekk :-)

Flere som har det sånn? Pleier ikke å klage over så mye, men akkurat nå måtte jeg bare få det ut. Hjelper ikke så mye når samboern ligger rett ved siden av og spver som en stein. Litt misunnelig ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har våknet mye etter en del timers, men ikke nok, søvn. Jeg våkner ikke av noe liv i magen enda..Men mange ganger for jeg ligger vondt. Har bekkenløsning. Er tredje gang jeg har bekkenløsning og det har bare blitt verre for hver gang. Det hjelper veldig å sove med en god stor tykk pute mellom bena. De gangene jeg våkner har denne sklidd vekk. Jeg kan da bli liggende våken i opp til to tre timer for så å sovne igjen, og da sover jeg til kl ni ti på morgenen. Har spurt etter legen etter smertestillende, men han sier dette er helt siste utvei. Først vil han da sykemelde meg fult. Nå går jeg aktivit så kan komme på jobb når jeg våkner.. Har også slitt litt i varmen nå med å sove. Er veldig varmt på vårt soverom. Så har hatt gjennomtrekk ett par timer før vi legger oss. Pluss to vifter. Det hjelper veldig.

Forresten må vi få lov å klage litt vi også!! Lykke til videre. Håper du finner stillinger som er behagelige for deg å sove i.

Skrevet

Har det likedan som deg, er nå 24+3. Noen netter er bedre/verre enn andre. Og har vært spesielt ille nå som det har vært så varmt... Men prøver ikke å klage, vil jo gjerne ha en god og varm sommer - MEN ønsker også en god natts søvn :)

Skrevet

JAAAAAAAAAAAAAA! Har sovet utrolig dårlig i flere uker nå... Føler med deg, er sinnsykt slitsomt. Endte tilslutt med at jeg satt og skalv og fikk flimmersyn og var helt knekt på jobb, ble sykmeldt jeg...... Det hjalp, for nå kan jeg legge meg igjen når barna er levert i barnehagen, så da får jeg på snitten greit nok med søvn ila døgnet.... Greit å ikke være HELT vrak når lillemann kommer!

Lykke til!

Skrevet

Herlighet vil ikke legen gi noe smertestillende, paracet kan man to flere ganger daglig uten at det er no problem for foster.

Jeg selv var sengeliggende i sist svangerskap pga av invalidiserende bekkenløsning, nettene var et smertehelvete uten like.

Dette svangerskapet tok jeg fatt i problemet med en gang og begynte å gå til kiropraktor og akupunktør siden de bevist at de kan minske bekkenløsningsproblemer. Jeg er nå så å si helt smertefri utenom nettene, så jeg tar 2 paracet ved leggetid hver dag slik at jeg ikke ligger å vrir meg tusen ganger om natta for det gjør smertene bare verre.

Det er også anbefalt at man legger seg ned og slapper av en gang i løpet av dagen også, musklene våre er veldig irriterte når vi har bekkenløsning og med en liten avslapp i sofaen e.l. kan man få det bedre. Anbefales hvis ikke å sove da når man tar denne hvilen men bare legge seg nedpå for å avlaste et slitent bekken for en liten stund.

Skrevet

Jeg er også 22 uker på vei, og føler meg helt av i ryggen hver morgen. Knøttet lar meg ikke ligge på magen lenger, noe jeg alltid har gjort. Det jeg fant ut som fungerer på meg, er en tynn pute mellom magen og madrassen. Gir litt støtte til magen slik at du ikke får den "knekken" i ryggen når du ligger på siden. Samtidig får du følelsen av at du ligger på magen, uten at minien protesterer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...