Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 6,5 mnd og vi har holdt paa med smakspròver paa gròt i et par uker ca. Vi har begynt med maisgròt, men han faar mye luft i maven og kommer sjelden paa do. Burde jeg bytte gròt? I dag har vi pròvd med litt sviskepurè og skal se om det hjelper.

Ellers lurer jeg paa om jeg kan begynne med to maaltider om dagen med det samme. Gir naa smakspròver til lunsj, men kan jeg begynne aa gi smakspròve ogsaa paa kvelden, eventuelt annen type mat og saa òke gradvis til to fulle porsjoner? Grunnen er at jeg er fryktelig sliten av kveldsamming og jeg er bekymret for om han faar i seg nok mat og blir mett nok. Det maa tre ganger kveldspupp til fòr han sovner ordentlig for kvelden (Han sovner etter fòrste, saa vaakner han to ganger til for mer pupp), og slik har det vaert i flere maaneder. Han er ganske stor for alderen. Burde jeg ha begynt med gròt tidligere, kanskje? Vel, gjort er gjort isaafall, jeg ville vaere flink aa fullamme til 6 mnd, men det har vaert et strev...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan prøve å bytte grøt, event bruk litt malt når du lager grøten..

Hvis han lett blir plaget av bare smaksprøver ville jeg prøvd å få til ett måltid i noen dager/uke før en går over på flere måltider!

Ser du sier han er stor for alderen, hvis han fortsetter å legge på seg fint, trenger du ikke bekymre deg for at han får lite mat.. Synes du er kjempeflink som har klart å fullamme til 6 mnd!! :) Er er tøft, men godt å vite at en har gjort sitt beste:) Du trenger ikke å tenke på at du skulle ha begynt med grøt tidligere!

Her var det akkurat på samme måte, her spiste ikke knøttet ett helt grøtmåltid før han var rundt 8 mnd, men tenner og alt oppi der ble det mye amming.. Men nå er han 11 mnd, spiser alle måltidene, er glad og blid og har fulgt vekstkurven sin hele veien:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...