Gjest Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Jeg aaaner ikke hvilke størrelser jeg skal legge meg på! Hittil har jeg kjøpt str 56: 3 langermede bodyer 1 kortermet body 2 vanlige bukser 1 "snekker"-bukse str 62: 2 langermede bodyer 1 kortermet body 2 vanlige bukser Ellers har samboeren min kjøpt maaasse i str 56, men som jeg tror vi må bytte i større størrelser. Men spørsmålet er altså; hvor mye skal vi bytte? Hvor mange plagg har dere i hver størrelse? Jeg vil forsøke å klare meg med så lite som mulig, og siden vi ikke vet kjønnet er det jo ikke så veldig gøy å handle heller... Kjøper dere klær som er større enn str 62, nå før fødselen? Kan legge til at sambo skal ha permisjonen min, mens jeg er hjemmeværende student, så vi skal nok få tid til å shoppe litt etter fødselen også!
Ladybug~N&E Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 tror nok jeg ville ha satset på å ha litt mer enn det du har ramset opp men det er jo ingenting som haster for det kan jo fint taes etter fødselen. men greit å ha en basisgarderobe klar til baben kommer;) vi hadde sånn ca. 10 kles-sett i hver str. fra 50-62. altså 10bodyer også joggedresser og sparkebukser og sånt til hver body. i tillegg til pysjer, luer, strømpebukser og sokker. også passet jeg alltid på å ha bodyer som passet perfekt til enhver tid. de andre klærne kan gjerne være litt store, for det er jo bare å brette opp. men synes selv det er ubehagelig med stort undertøy og innbiller meg at små babyer som ikke kan lee på seg vil plages av krøllete,oppbretta bodyer under de andre klærne som også er oppbrettet. de aller fleste normalstore nyfødte kan fint bruke str. 50 i bodyer i noen uker. kjøpte kun frem til 62 før fødsel. men er det salg og sånt f.eks så er det jo bare å hamstre inn i alle str. for man får bruk for det uansett;) 62 er jo også gjerne den str. som folk flest pleier å gi i barselgave. siden jeg ikke vet hvor mye mannen din har shoppet så er det ikke så lett å si hva jeg ville ha byttet ut. men sånn generelt ville jeg ha byttet tøy som jeg anså som unødvendige og upraktiske.
meg & to små vampyrer Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Jeg syns ikke man trenger 10 sett i hver størrelse, men en 4-5 er greit så man slipper vaske klær hele dagen. Dere ka n jo kjøpe litt og så utvide garderoben etter behov når dere ser størrelsen på barnet? Og husk, de vokser enormt raskt, så i de minste størrelsen er det ofte ikke behov for så mye klær.
Gjest Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 10 sett i hver str?? hallo?? den vokser ut av klærne etter få uker!! en baby vokser fort! Kjøp inn litt av hvert du og så får du masse i gaver og må du huske på Men ville ikke kjøpt for mye i str 50. Er ikke sikkert han/hun får brukt det ideheletatt..
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 jag är enig med ca 10 st. kommer mycket gulv och kan hända det blir små lekasjer från blöjan. då är det greit att ha lite att byta på har lite på känslan att det man får i gave är stort sett strl 62. Vet jag själv alltid köper det(vet inte varför) har många väninnor som kun har fått i den storleken som gått och bytt till mindre eller större
mam26 Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 har aldri kjøpt et klesplagg i str 50. venter nr fire nå og skal ikke gjøre det nå heller. minste jenta mi passa rett i 56 og 62 da ho blei født. ho va nesten 3 1/2 kg. gutt nr to va over fire kilo og begynte rett i 62. 56 va for lite t han. bruker og tørketromle alt av babyklær, så de har sikkert blitt bittelitte grann mindre av det da:) vet heller ikke om d blir jente eller gutt. har ikke vist det med de andre heller. ganske mye artigere og kjøpe jente eller gutteklær når man vet va det er når barnet er født:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå