*Joa* Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Vi skal begynne som besøkshjem for en liten gutt en helg i mnd. I den forbindelse trenger jo sef. gutten en seng. Han skal dele rom med eldstegutten vår. Vi har ikke en ekstra seng stående. Kan man spørre BV om dekning av en ekstra seng eller er det noe vi burde tenkt på før vi takket ja til å bli besøkshjem....
Trultemora er presseklar!! Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Er jo bare å spørre, men tviler egentlig på at dere får! Men Jysk har helt greie ekstrasenger til en billig penge!
Sjokoladekaka Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 Det er jo berre å spørre, det:) Men rekn ikkje med at det blir noke råflott, om dokke får dekka det:)
*Joa* Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2008 neinei, sef. ikke noe råflott:) Er jo "bare" ei seng:)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 For en tid siden var min søster med familie, besøkshjem for en jente. Annenhver helg. De ville kjøpe en kommode til henne, og de kunne få det dekket. Tror ikke de benyttet seg av det, for de fikk visst ikke beholde kommoden... det var noe greier der, husker ikke helt, men de fikk det hvertfall dekket..
Northernlights Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 Kjøp en brukt køyeseng,da? Averter i avisa, så er jeg sikker på at dere får svar. =o) Lykke til som besøkshjem.
Gjest -<<- Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 Klart dere kan spørre. Dere burde få det dekket, men praksisen varierer veldig fra kommune til kommune. Vi kjøper inn det vi får med saksbehandler på at avogtilungene våre behøver, men tingen blir da barnevernets eiendom og skal i prinsippet tilbakeleveres den dagen vi eventuelt slutter som besøks-/beredskapshjem. Små ting går under utgiftsdekningen man får utbetalt - bleier, solkremer, mat etc., mens store ting som seng, bilsete, spisestol etc. er naturlig å be om utgiftsdekning for.
Mammaen til Isak Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 Hei. Du må nesten bare spørre. I den kommunen jeg har vært avlastningshjem i (og jobbet i bv i) fikk vi ikke dekket slike innkjøp. Vi kjøpte ekstra seng på jysk til under 400 kr, det gikk inn under utgiftsdekningen. Jeg vet moren til barnet søkte om å få dekket ekstra bilsete og div men fikk avslag. Så det varierer nok. Vet at en del kommuner dekker mer enn andre, men som sagt skal alt da leveres inn når besøkshjemtida er over. Men, det kan ta lang tid å søke om dekning til dette og, så anbefaler dere egentlig å lage noen billige løsinger, mye fint å få tak i, og dere får jo betalt for å ha han så bruk noen hundrelapper av det til det lille dere måtte trenge ekstra men det er lov å prøve seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå