Gå til innhold

hvordan bli venner med vennene hans?

Anbefalte innlegg

Skrevet

samboeren min kommer fra et lite sted, hvor alle kjenner alle og alle vet alt om alle. Vi har bygd hus her, og har nå bodd her i to år, og har en datter på tre år. Problemet er at jeg ikke får til å bli ordentlig kjent med vennene hans. Kameratene går det greit med, det er verre med damene. De kjenner hverandre fra før, mange har gått i samme barnehage liksom, og det virker som om det ikke er plass til flere i gruppen deres. Hver gang vi samles prater de mest om hvem som har gjort hva, hvem som har sagt det og det, om mennesker jeg ikke aner hvem er. Prøver å være blid og positiv, spør de spørsmål og er interessert, men føler jeg får så lite respons, og det er så trist. Mine venner bor langt unna, og jeg merker jeg savner dem noe voldsomt. Har aldri hatt problemer med å skaffe meg venner, og vet ikke hva jeg gjør galt. Ingen av dem virker som har noen som helst interesse av meg, de vet knapt hva jeg jobber med, og spør aldri om noe. De har ikke telefon nummeret mitt engang, og jeg blir bare invitert ut sammen med mannen, aldri alene selv om de treffes ofte. Jeg er den eneste som kommer "utenfra", alle andre har bodd der hele livet. Hva gjør jeg feil? Hvordan bli akseptert..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med å treffe ett vennepar av gangen en liten periode? Da må du jo få oppmerksomheten fra den andre jenta :) varier litt mellom hvem dere besøker / inviterer - så merker de nok at du også er interessant, er dessverre sånn med oss jenter at veldig mange holder seg til dem man alltid har hatt kontakt med og er dårlige til å inkludere nye

Skrevet

uff...kjenner med desverre igjen, jeg og min mann flytta til ei lita bygd der jentene hadde "nok" venner fra før, trengte ikke fler virka det som, det endte med at vi flytta tilbake til der vi kom fra, der kjente vi flere, trives mye bedre nå, men min erfaring er at slike er det på de fleste små steder!

Veit ikke helt hva en skal gjøre for å komme inn i gjengen egentlig, virker som det er helt tilfeldig, noen blir sluppen inn, andre ikke, de har helt sikkert ikke noe personlig i mot deg, kanskje de er litt skremt/truet av deg, kan være så mange grunner!

Dette var jo ikke til å bli så mye klokere av sikkert, men vil du skal vite at du ikke er aleine om å ha det slik!

Ofte kan det hjelpe med en skikkelig fyllefest, da kommer det meste fram og ting kan bli løst, slik er det her i bygda, hehe:-)

Skrevet

Sånn er det alltid med meg også. Blir fort kjent med kompisene, men venninnene slipper man aldri til. Jenter er litt sånn, ikke åpne for nye mennesker (konkurrenter), og har ikke behov for det heller. Mens menn er mye mer åpne og bryr seg ikke bak frem om det kommer noen nye inn.

Å bli akseptert i denne settingen tar gjerne laaang tid etter min erfaring. Er det noen av jentene du har kommet lettere i prat med ved møte før? Så kan du jo prøve å ta kontakt med henne. Kanskje mannen din kan hjelpe deg litt, ved å invitere de til anledninger o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...