Gå til innhold

Noen som har flyttet med barn på ca. 20 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart flytte, og jeg er veldig spent på hvordan minsta på da 20 mnd vil takle det. Hun har aldri sovet borte før, og har ikke roet seg når vi har prøvet med dagsoving borte (lenge siden nå da).

Ser at hun er veldig gøad i det som er kjent og kjert...

Noen med erfaringer? Og noen tips til hva vi kan gjøre for å gjøre dette best mulig og minst mulig skummelt for henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan.

Flyttet med lillemann på 14 mnd. Det gikk kjempefint selv om han også ikke klarer ligge andre steder. Hadde en periode på ca 3 dager hvor jeg hadde begge leil og da fikk han "være med" å fikse rommet sitt;) Han hadde sovet på mitt rom før dette så det var også en utfordring. Men han elsker rommet sitt, og går inn selv på kvelden nå. Og han som ikke brukte sovne og bare skrek til jeg la meg. Jeg er sikker på at det at han var med hele tiden hjalp på;) Han er kjempestolt av rommet sitt nå...

Skrevet

Vi driver å pakker ned for salg og flytting nå. Alt har gått litt for raskt. Hun som nå er fyllt 2 denne måneden ble som en liten baby. Har en liten søster så hun hermet litt etter henne. Merket det raskt da hun ellers er en liten selvstendig frøken som ikke klenger eller sutrere. Men da vi holdt på pakket i alle rom også hennes merker jeg hun fikk nok. Overnattet da 2 netter hos mine foreldre. På de dagene fikk vi gjort mye og i helgen nå har vi tatt det litt med ro. Selv om tingene er borte er hun tilbake til gamle seg. Var nok mest stesset og pakkingen. Hun skal i morgen bli med mine forelde på hytta så vi kan gjøre ferdig siste rest og hun kan kose seg nyte livet.

Så jeg anbefaller helt klart overnatting hos besteforelde eller andre når dere holder på.

Skrevet

Snuppa var akkurat 2 år når vi flyttet nå :) gikk over all forventing faktisk! Har ikke vært et eneste problem, hun godtok med en gang at det var her vi skulle bo nå og syntes det var veldig stas med eget rom for eks..

Skrevet

Takk for svar :-) Skal prøve å ta henne med en del når vi skal vaske i det huset vi skal flytte til, så hun blir litt kjent-

Det jeg gruer meg mest til er sovinga... var ikke det noe problem heller, Mami?

Skrevet

NULL problem! Det gikk faktisk så problemfritt at jeg nesten ikke klarer å tro det :-S Hun fikk ny seng (stor jente seng) samtidig og ble lagt på eget rom for første gang, men det gikk helt smertefritt :)

Ikke ta sorgene på forskudd ;) ungene tilpasser seg nok lettere enn vi tror.

Men snuppa hadde vært med på visning to ganger, og vi var her jo endel mens vi pusset opp og flyttet inn så hun kom ikke rett inn i et ferdig nytt hjem på en måte..

Skrevet

Godt å høre. Håper det går like glatt her :-)

Vi skal vaske i der vi skal flytte, så skal ta henne med da, så det ikke blir heeelt nytt for henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...