Gå til innhold

Tykke mødre=tykke barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser ofte tykke mødre med like tykke barn og kjenner at jeg blir så provosert av det. Kan ikke skjønne hvorfor de lar barna bli like tykke som de. Fedme er jo en sykdom så jeg kan ikke forstå hvorfor de lar ungene bli "syke" når de kan hindre det. Syntes det er forferdelig at de bidrar til at barnet deres skal bli mobbet, for det kommer de vel til å bli for barn er slemme. De burde rett og slett skamme seg. Skulle nesten tro at de som sliter med overvekt selv var nøye på at ikke barna skulle gjennom det samme helvetet som de med dårlig selvtillit etc. Kjenner bare jeg koker av sinne

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koker av sinne? Pass på blodtrykket ditt. Det er farlig med forhøyet blodtrykk på tynne folk også.

Skrevet

Interresant teori. Har visst hørt at mødre som er tykke i hodet ofte har barn som er tykke i hodet også. Det vet kanskje du noe om?

Skrevet

det er dessverre sånn at billig mat ofte betyr usunn mat, og det finnes de som ikke har råd eller informasjon om hvilken mat de bør gi barna sine. synes også det er trist å se to overvektige voksne som også får overvektige barn, i de fleste tilfellene er det kostholdet som er feil, og barna har ikke så mye de skulle ha sagt men blir påvirket av foreldrene

Skrevet

Der har vi 2 av mødrene ja.

Skrevet

Jeg blir ikke provosert. men jeg tenker at det synd på dem. Stakkars barn og alt det fedme fører med seg. De skulle fått hjelp. Det er mange grunner til fedme. Kan være genetisk. Synd at samfunne og du HI gjør at det blir vanskelig for disse menneskene

Skrevet

Jeg synes bare utrolig synd på disse barna, som vokser opp med dårlig kosthold og blir nærmest oppdratt til å bli like feit.

Nå gjelder det ikke alle tjukke mødre, men ganske mange av de overfører sine egne dårlige vaner på barna sine.

Skrevet

Jeg som svarte først. Jeg er ikke tykk,og barna mine er slanke. Har problemer med å få OPP vekt på den ene tynningen min.

Men jeg forstår litt mer om gener enn deg, Dryppert.

Skrevet

Det var jeg som sa det med å være tykk i hodet. Jeg går ikke i forsvar, jeg er høy og slank, og trener 5 dager i uken, er gravid i 4 måned. Datteren min på 7 er også høy og slank og vi er veldig opptatt av sunt kosthold i familien.

Jeg holder meg allikevel for god til å starte innlegg av den typen du gjør. Det er så utrolig lite intelligent å rakke ned på andre mennesker på den måten. Du, HI, virker utrolig tjukk i hue. Oppegående mennesker med god selvtillit og innsikt lirer ikke av seg dritt på den måten. Hvis du ikke hadde vært så tjukk i hue hadde du kanskje klart å starte en konstruktiv debatt om kosthold, men dengang ei.

Skrevet

Jeg blir hverken provosert eller overasket når jeg ser tykke foreldre med tykke barn.

Den ene forklaringen er genene. Noen er mer disponert for å legge på seg enn andre. Det går gjerne i arv.

Det andre er hvordan oppvekstvilkårene påvirker barna. Barn av sosialklienter blir oftere sosialklienter, barn av uføretrygdede ender oftere på uføretrygd, barn som blir slått blir oftere voldlige, barn av lavt utdannede foreldre tar oftere lite utdanning, barn av rasister blir oftere rasister selvbarn av kristne blir ofte re kristn selv mens barn av muslimer oftere blir muslimer osv.

Selvfølgelig er det er problem å være syklig overvektig, men vi er mange foreldre som har en eller annen uheldig egenskap som vi sikkert overfører til våre barn. Det er ingen grun til at de som er overvektige skal skamme seg noe mer enn dem som for eksempel har lav utdannelse.

Den største grunnen til mobbing tror jeg foresten er at foreldrene viser slike nedlatende holdninger til overvektige som du selv kommer med her.

Skrevet

Jeg var 156 høy og 38 kg på ungdomsskolen.. Veldig tynn altså.

Og jeg ble mobbet!!

Det er ikke sagt at dersom man er overvektig så blir man mobbet. Det er foreldrene som skaper mobberne med å videreføre slike holdninger som du har, HI.

Folk må lære seg å akseptere at ikke alle er like, det er faktisk meningen at vi skal se forskjellig ut.

Skrevet

Selv tenkte ikke jeg først og fremst på mobbingen som grunn til at foreldre ikke skal fete opp barna sine, men de helsemessige skadene di kan få av det. Trodde alle ville barna sine skulle vokse opp sunne og friske.

Skrevet

Selvfølgelig ønsker de fleste at barna skal bli sunde og friske. Jeg er enig i at man bør forsøke å gi barna at godt kosthold og nok mosjon, men jeg synes ikke det er noen grun til å hisse seg så voldsomt opp over foreldre som får overvektige barn, akkurat som man ikke bør hisse seg så voldsomt opp over foreldre som får dumme barn.

Skrevet

Tja, igrunn bør folk slutte å hisse seg så forferdelig opp over hva alle andre gjør. Det er ikke bra for helsa ;)

Skrevet

Personlig har jeg mer enn nok med å hisse meg opp over dumme naboer. Dem har jeg mange nok av ;-D.

Skrevet

Jeg er overvektig...alltid vært det :o(

Men, jeg har 2 slanke og aktive unger på 4 og 7 år, samt en sunn og frisk baby på 7 mnd...så teorien din er ikke helt optimal, HI

Skrevet

Noen er nok preget av gener... Jeg selv er overvektig, og mine foreldre var også overvektige. Da jeg var liten bestod det daglige kostholdet av mye chips, sjokolade og cola. Dette har jeg faktisk lært av, og ikke noe av det får komme innenfor mine vegger. Aldri om jeg vil la henne overta det forferdelige kostholdet jeg er vokst opp med. Jeg sliter veldig med å gå ned i vekt, selv om jeg ikke har spist noe usunt siden jeg var 19. Jeg unner ikke mine barn det livet å være overvektig, så jeg vil lære henne opp til å like et sunt kosthold fra hun er liten.

Skrevet

ehh neeei...

min mor er super slank og lekker

Jeg og min søster er feite

Våre barn er akkurat helt normale ikke tynne ikke tykke...

Vi har arva genene til vår far, og har ført videre genene til vår mor.

Skrevet

Det stemmer nok ikke helt her gitt, Jeg er selv en stor dame men alle mine barn er helt normal str viss ikke litt under, Men det jeg ikke forstår er hvorfor du skal ta opp sånne temaer. og irritere deg over dem. Du kjenner da ikke bakgrunnenen til disse menneskene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...