cec85_med_Mariellgullet Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Hei alle sammen. Min datter blir 2 år i oktober. Hun spiser nesten ingen ting, blir fortvilet jeg, hun er jo så litta! Hun spiser pølser, brød, litt tomatsuppe, og pannekaker, ingen ting annet, vil ikke smake og sier bare nei nei, og kaster maten på gulvet. Noen dager spiser hun ingen ting nesten! Men hun spiser i bhg sier de. Noen andre som har det som meg?Går jo ikke ann å tvinge i hun mat:( Blir fortvilet!
Sola Smiler 2 jenter... Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Spiser hun noe frukt eller yoghurt da??? Lag frukt fat, trykk ut brødskivene med pepperkakeformer, la ho være med på å lage maten.... Datteren min elsker noisetter (runde ships)... Det var det jeg kom på i farta....
Blir en til to? Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 har ikke noe erfaring med dette selv, men kan det være noe hun ikke tåler? noe som gjør at hun kanskje får vondt i magen eller noe? nevøen til en jeg kjenner spiste nesten ingen ting. bare grøt og brød nesten. så kom de til en lege og tok forskjellige prøver av han som viste at han har melkeallerig(eller laktoseintoleranse eller noe). han har nok hatt det hele livet, så stakkars gutten har gått rundt med vondt i magen hele livet sitt. men nå går det bedre med han. han har begynt å smake/spise annen mat også. litt variert. er jo ikke sikkert det er det det er med dattern din da. men kanskje verdt å tenke over? beklager, ble litt langt dette her. lykke til!
frutilla Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 Hei!! min sønn ble 2 år for 2 dager siden og siden han var 1 år så har han ikke spist mere enn litt frukt,grøt,litt brød og litt pølse.gjett om jeg er bekymret..dette er noe nytt for meg siden de to andre som nå er 8 og 10 år var ikke sånn. alltid flinke og glad i mat..men Daniel (2 år) han vil ikke han noen ting ,vil bare ha flaska si med melk og litt grøtt oppi.har prøvd alt.jeg leker med han og gjør matinga hans moro ingenting hjelper og middag har ikke han spist på et år..vet ikke om helsesøser kan hjelpe oss med sånt.tenkte jeg skulle ringe å spørre om råd.for selv om det er mitt tredje barn så har ikke jeg erfaring med sånt.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 8. juni 2008 #7 Skrevet 8. juni 2008 ikke stress med maten til henne, det merker hun å kan da nekte å spise (erfaring kan du si:) jeg startet med å servere mat, å sa han nei så tok jeg bare bort maten å sa ok!! (han var da knapt 2 år, nå er han 8..) han begynte å spise etter kort tid. men er veldig kresen i matveien fortsatt da, men han spiser.. ( men han spiser ikke kjøtt, sauser o.l, da brekker han seg) er barnet friskt så sier leger at ingen barn sulter ihjel.. men er du ordentlig bekymret så ta kontakt med hs eller lege. jeg fikk ikke noe hjelp..
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 8. juni 2008 #8 Skrevet 8. juni 2008 et tips..?! slutt med flaska.. er han en småspiser så blir han fort mett av drikke.
Januars lykkeliten Skrevet 8. juni 2008 #9 Skrevet 8. juni 2008 Sjekk mandlene hennes Alt det hun spiser er jo sånt som glir lett ned. Dårlig matlyst kan også skyldes trange forhold i halsen. Ellers så tenker jeg at du burde stresse minst mulig med det. Evt. Vei henne en fast dag i uka eller annen hver uke eller noe. Ta kontakt med helsestasjonen for tettere oppfølging ift kurven hennes. MEN som regel går det veldig bra. Tror man gjør vondt verre ved å presse i barna mat.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 8. juni 2008 #10 Skrevet 8. juni 2008 datteren vår spiser også veldig lite, Kanskje en halv skive til frokost. tidligere spiste hun gjerne 2 store skiver, og til middag spiste hun ofte mer enn faren ( ja han er litt småspist, men likevel. Hun blir 2 i august, men vi har ikke stresset med det. Hun er frisk og rask ellers, og i følge barnehagen spiser hun mye der. Hun har også regelmessig avføring, så noe må hun jo få i seg.. Har en niese som alltid har vært småspist. Hun spiser bare en spesielt type kneip brød, og er ellers VELDIG kresen med andre typer mat. T.o.m mht snop, brus, is og slike ting er hun kresen. Drikker helst bare vann, brus vil hun ikke ha ( det er jo positivt da ) Foreldrene var ganske fortvilte en periode, men hun er også frisk og rask ellers... Det er sikkert bare en fase, det tenker jeg om datteren vår..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå