Gå til innhold

Vondt i hode, hovne bein m.m

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vondt i hode, hovne bein, smerter i magen som mens smerter og smerter øverst i magen, svimmel. Jeg går på jern tabl. og c - vitaminer, men syntes ikke det har hjulpet.

så sitter her og bekymerer meg...:(

Men i morra skal jeg ringe jordmora mi, for jeg er så engstlig..

er 32 uker idag og lille er aktiv, men ikke sånn som lille pleier, men kjenner lille vær dag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff... hadde vært bekymret selv, og hadde nok ringt føden jeg...

da det var litt mistanke om svangerskapsforgiftning her i gården fikk jeg STRENG beskjed om å ta kontakt med føden med en gang jeg fikk et av symptomene du har... !

ønsker deg lykke til uansett!!

Skrevet

ja jeg tenkte og ringe føden, men så har vi over en times kjøring til sykehuset og 2 barn som sover og ikke så mye barnevakt her. Men tenkte at jeg ringer jordmor tidlig i morra...

Føler meg så hysterisk på en måte.....

Skrevet

Ikke känn dig hysterisk, de symptomerna du har är de som är på svangerskaps förgiftning. Nu hoppas jag för din skull att det är det du inte har! MEN för guds skull kolla upp det! Ring jordmor eller föden tidigt imorgon. Pröva att få dig en god natts sömn, det kommer du ha gott av oavsett!!

Kram

Skrevet

Har disse symtomene jeg også, ble sjekket for svangerskapsforgiftning men det var det heldig vis ikke. Greit å få det sjekket for sikkerets skyld, men de mente at det var på grunn av armen at jeg plagdes slik

Skrevet

Jeg er selv inne på UNN Tromsø for obervasjon mtp svangerskapsforgiftning. Er nå 33+3 og har vært her siden 31+5! Jeg kom hit for en rutinekontroll, men pga BT var lettere forhøyet samt +1 på protein fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk reise hjem! Jeg har ikke hatt noen symptomer og formen er fin! Her måles BT morgen og kveld. Jeg får hele tiden spørsmål om bla hodepine, noe jeg ikke har hatt. Fredag kveld hadde jeg litt hodepine og nenvte det ved spm ved BT måling. Fikk da beskjed om at da måtte et tas blodprøver lørdag morgen! Disse prøvene var heldigvis fine, men det viser at her reagerer de på de minste endringer... Synes absolutt du skal kontakte føden! Svangerskapsforgifning kan oppstå svært raskt!

Skrevet

hei!

Nå vet jeg ikke hva du har endt opp med å gjøre, men jeg vil anbefale å ringe og høre med jordmor/fødselslege. Jeg hadde sånne symptomer for ca fem uker siden, var forvirret og redd pga at det er symp. på sv.skapsforgiftning, ringte, fikk komme inn med engang, alt ble testet (proteiner i uriner, vann i kroppen, størr. på lever..) og det viste seg at alt var bra. Jeg hadde et snev av influensa + fordøyelsesbesvær (spist hamburger og chips... kremt..). MEN, poenget er at det er best å være på den sikre siden og at du er sett ikke hysterisk.

Håpe alt ordner seg!

Skrevet

Nå har jeg akkurat ringt jordmor og skal ned der klokka 13 og måle BT og levere urin prøve....

Men nå blir det jo ikke morgenurin so jeg pleier og ha med...

Men det gjør vel ikke noe det eller har det mye og si?

Skrevet

Jeg har også tatt urinprøve på sykehuset (ikke morgenurin) så det er visst helt vanlig at det gjøres!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...