Gå til innhold

Et hjertesukk fra mormor!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, barnas mormor.

I går hadde hun, morfar og mine 3 jenter vært i Tønsberg på konsert. Det var gratiskonsert på brygga med Malin. Jentene er veldig store Malin-fans, og det var egentlig tilfeldig at de hadde lest lokalavisa (har hytte i området) og funnet konserten.

Mine jenter er mellom 4 og 12.

De hadde fått plasser nest foran, og var fornøyd med det. Men så, litt uti konserten kommer det voksne som brøyter seg fram for å få plass til sine egne barn, og blir stående sammen med dem. Ingen bryr seg om at de små bak da ikke ser. To hadde sågar tatt store barn (8-9 år)på skuldrene og driti glatt i de stakkars små som stod bak. Min mor hadde sagt i fra at kanskje de kunne sette ned barna så alle kunne se, men nei. Da hadde de bare kjeftet. I tillegg hadde det stått voksne og røykt midt i vrimlen av småunger.

Finnes det ikke folkeskikk noe sted? Mine jenter hadde fine plasser og fikk sett hele konserten, men de som stod to rader bak hadde jo fått hele konserten ødelagt. Sånt ergrer mormor, og meg også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, ja det er ikke grenser for uhøflig oppførsel mener jeg. Helt utrolig egentlig. Skjønner at moren din ble irritert ja. Det triste er jo at disse voksne uhøflige lærer sine egne barn at slik oppførsel er "greit"...

Skrevet

Er det ikke helt fantastisk hvor frekke folk er... jeg lurer på om de er klar over det selv?!?! og dermed stolte fordi de skaffet så bra plasser.

Opplevde akkurat det samme når vi skulle se 17. mai tog. Kom noen å brøytet seg fram og da hadde folk ventet en liten stund for å få plasser, noen stakkar små barn som sto ved siden av oss ble dyttet bakover.

Skrevet

Ja er det rart noen unger ikke får antenner, når de voksne rundt dem oppfører seg sånn!

Mine unger hadde tålt både en skuffelse og dårlige plasser, men det er prinsippet.

Og så er jeg glad for at moren min sa i fra for andre enn bare sine egne barnebarn, det er en flott ting å stå opp for andre. :-) Det prøver jeg å lære barna mine - for det lærte jeg av min mor.

Skrevet

Desverre mange tankeløse folk rundt omkring! Sønnen til venninna mi var fin her om dagen. De skulle ut å fly og hun hadde han på hofta (han er 3). Når de står i kø for å boarde, dytter folk i hverandre og er temmelig utålmodige. Da kommer det fra lille fyren: "Kan dere ikke være snille da. Ikke dytt mammaen min"!! Medpassasjerene måtte jo bare humre og le og roet seg faktisk ned. Men er jo temmelig sprøtt at en liten gutt på 3 faktisk forstår god folkeskikk bedre enn voksne!

Skrevet

Og disse voksne oppdrar sine egne til og bli akkurat likedan...

Utrolig frekke,mange folk.

Merkelig at man ikke har noen som ordner med arrangementet, sånn at sånne ting ikke skjer?

Skrevet

Ja, det er tragisk med sånne frekke folk som fører sine dårlige manerer videre...

Har truffet mange av de i skoleverket :-/

Skrevet

For en stund siden var det sånn se-og-hør show her i byen, der de kasta flaskepost ut over publikum der man kunne vinne syndenturer o.l.. niesen min tok imot flaska og var kjempeglad, men så kom det en voksen mann og rev flasken rett ut av hendene hennes og kjefta på henne.. det er så utrolig dårlig med voksne som ikke kan oppføre seg :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...