Gjest Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Han har virkelig funnet seg en god side. Ligger med hodet nesten bare til venstre. Blir jo helt skeiv. Skal man gjøre med det da??
Pysa Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 dette skal du gå til legen med, for så lenge han er liten, kan man rette det opp igjen. gjør du ingenting, er det ikke sikkert at det retter seg selv.
Pysa Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 kjenner ei dame som er veldig fortvilt over at ho ikke fant ut at man kunne gjøre noe med det, for datteren hennes (nå voksen) er tydelig skeiv fremdeles. så stå på. ikke uvanlig, altså, men ikke overse det, er hva jeg mener.
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 Skal jeg ringe fastlegen eller helsestasjonen da??
Soleie m/3 gull :) Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 Hadde jeg vært deg så ville jeg støttet opp hodet hans på den siden han liger å ligge slik at han blir nødt å ligge til andre siden. dette ville jeg gjort til det har rettet seg ut igjen. så ville jeg byttet på hvilken side han lå på etter det. mini her fant en yndlings side og ble skikkelig skeiv. vi har stresset masse med å prøve å rette det ut igjen. har gått til fysio og gjort masse øvelser hjemme. nå er det nesten helt beint, og nå er han snart 6 mnd. men enda har han ikke kul bak men er flat. men de sa hos fysio at frem til de er 8 mnd, så pleier det å rette seg. men at etter det er hodet blitt så hardt at det er vanskeligere. Lykke til:)
blittmamma07 Skrevet 8. juni 2008 #7 Skrevet 8. juni 2008 begynn ialle fall med myk pute! ha noe fristende å se på mot den retningen han vanligvis ikke ser. hodet pleier da å rette seg ut. det samme skjedde med min jente men hun begynner å bli helt fin nå.
pocoyo Skrevet 8. juni 2008 #8 Skrevet 8. juni 2008 Gutten vår hadde også favorittside. veldig viktig å hindre at han bare ligger på en side. Han kan da få kontrakturer. legg noe under madrassen slik at den blir "skeiv" eller et håndklede på den ene siden slik at han ikke har noe valg. Bytt slik at han sover annenhver gang på hver side. Gjør tøyeøvelser med nakken hans OBS dette må du få instruksjon fra lege/helsesøster om hvordan du skal gjøre. Lykke til
Joikaboll@ Skrevet 8. juni 2008 #9 Skrevet 8. juni 2008 Snu han, slik at han fortsatt ser det han bruker å se på. Eks. Om han ligger i senga og alltid titter mot lyset i rommet, så legg han med hodet i beinenden av senga, slik at han må snu på hodet for å se det han er opptatt av. Snu han i alle situasjoner du kan. Ta kontakt med helsestasjon og be om henvisning til fysio. Google "torticollis".
lillemorell Skrevet 8. juni 2008 #10 Skrevet 8. juni 2008 gå til manuell-terapeut. kan være kiss, og da holder det ikke med bare fyseoterapi. få det utredet i alle tilfeller. litt kjiipt å være skeiv i hue resten av livet....
roxanne Skrevet 9. juni 2008 #12 Skrevet 9. juni 2008 Begge mine (tvillinger) hadde skeive bakhoder, jeg satte i gang haugevis av tiltak. Tok det opp med fastlege og helsesøster, men ble møtt med en tilbakelent holdning. Nå viser det seg at det er KISS/KIDD barna mine hadde, og noen besøk hos manuell terapeut har rettet opp det som var galt (i nakken). Man trenger ikke henvisning til manuell terapeut og det er gratis. Gå inn på hjemmesiden til KISS-KIDD - der er en liste over manuell terapeuter som behandler barn.
Mamsen87 :) Skrevet 9. juni 2008 #13 Skrevet 9. juni 2008 Det var gutten min også! HELT skeiv!! Men da han var 8-9 mndr begynte det og rette seg ut, da han satt mer og ikke lå så mye. Hvor gammel er han?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå