HoochIsCrazy Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Jeg har min første kontroll i uke 11 og lurer på om det da er sannsynlig å høre hjertelyden? Jeg vet jeg fikk høre den ganske tidlig sist, men husker ikke hvor tidlig. Denne gangen har jeg litt mer "polstring" på magen, det blir kanskje vanskeligere da?
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Jeg fikk høre hjertelyden i uke 11,hos legen min,men bare på en betingelse: -at jeg ikke ble lei meg/stressa/fikk panikk viss vi ikke hørte noe. Legen sa at det ikke var alle han kunne høre hjertelyden på i uke 11,så viss jeg ville han skulle finne hjertelyden,så måtte jeg ikke få panikk viss det ikke gikk. Heldigvis hørte vi hjertelyden da:-)
Mrs. Bouquet Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 Jeg har godt polstring, men hørte hjertelyden på meg selv med babywatcher fra uke 8. Riktig nok ganske svak lyd, men vil tro at om legen er flink å lete så skal det være ikke være vanskelig i uke 11. Legen min fant hjertelyden når jeg var på kontroll i uke 10 i mitt første svangerskap. Denne gangen var jeg til kontroll i uke 12 og da fant han den ikke, men jeg vet han prøvde altfor langt nede ved og på skambenet.
Lille Lu Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Ja, de KAN høre den hvis forholdene ligger til rette for det. Det kommer nok an på litt forskjellige ting, bl.a hvordan livmoren ligger. I forrige svangerskap ville ikke jordmor en gang prøve å høre etter hjertelyden i uke 13, fordi hun mente det var for tidlig. I dette svangerskapet prøvde legen i uke 9, men han sa at det var stor sannsynlighet for at han ikke fant den, men siden jeg var så tynn skulle han gjøre et forsøk. Og han fant den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå