Gå til innhold

Hvor ofte har dere kynnere?


Tobarnsmor i januar=)

Anbefalte innlegg

Jeg syns mine kynnere kommer i tide og utide... Blir redd for at det skal være noe galt. Noen dager kan jeg kjenne flere etter hverandre mens jeg ligger på sofaen. Andre dager kjenner jeg bare noe få utover dagen. Hva er vanlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det akkurat som deg. Noen dager er veldig slitsomme, da får jeg kynnere hele tiden. Jordmor sa at dette er helt vanlig og ikke farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke hatt kynnerer enda. men hadde mye med datteren min, og for meg hjalp det å bevege meg litt forsiktig når jeg fikk det (om jeg husker riktig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåken dagar har eg mange på rad og ofte. Andre dagar kun etpar i løpet av dagen... Nåken har ikkje begynt å få kynnera enda.. begge deler er heilt vanleg iflg JM..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer... noen dager mye og andre dager lite =) Men er vel i orden så lenge det ikke blir for mmye og de blir vonde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok dette oppleves ulikt, men jeg kan jo prøve å forklare hvordan det føles for min del (4. gangs fødende... oj, ser voldsomt ut ) I starten kjennes magen bare helt hard, og ikke særlig vond. Nå (i uke 28) Blir magen hard og det følger ubehag med. Jeg får kynnere når jeg står ligger eller går. Er jeg oppe å går må jeg ofte sette meg når kynnerene kommer. Tror nok at mange kan oppleve dette helt anerledes, men slik er det for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange svar her! Nå ble jeg mye roligere. Til deg som lurte på hvordan det føles. Som "Eowyn" sier, så oppleves det nok ulikt ja. For min del føler jeg et trykk fra innsiden av magen og bak mot ryggen på en måte. Magen former seg rart og blir hard. Noen ganger når jeg ligger kan trykket føles i brystet også. Jeg syns ikke det er vondt, men ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg får de om jeg går tur, går i trapper, når jeg reiser meg opp fra soffaen/sengen etc.. Kjenner bare at det "strammer seg" skikkelig, og når jeg kjenner på magen er den helt hard.. Hverken vondt eller ubehagelig foreløbig, men det kommer vel ;) Får de aldri om jeg bare ligger stille, men det er kanskje tidlig..? Er i uke 28..

Vil egentlig gjerne få dem oftere, for hadde jo vært fint om livmoren var "godt trent" til den store dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg får kynnere i tide og utide,har hatt det gjennom hele svangerskapet omtrent. De er ikke vonde,kjenner bare at magen strammer seg og blir helt hard. Leste nylig at om man hadde kynnere ner enn et par ganger for dagen burde man ta dette opp på neste kontroll. Noen andre som har hørt noe om det? Etter å ha lest div innlegg her virker d som om d e veldig vanlig å ha masse kynnere..

Jeg er nå i uke 29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg tror nesten ikke at jeg har hatt kynnere utenom etter orgasme. men jeg kjenner ikke noe til at de er vonde, kjenner bare at magen er helt hard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...