*bolla pinnsvin* Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Jo, men er du opptatt av at den lille skal være trygg i bilen, så ikke bruk det.
trillemamma Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 Såvidt jeg vet er det lov, men om det er anbefalt er jo en helt annen sak. Hvis du har bestemt deg for ikke å bruke stol, bør du i det minste bruke boxette, det er bedre enn nett.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 hva er boxette for noe? aldri hørt om.. men, jeg har ei jente på 5 mnd, å vi skal reise i sommer i 12 timer, er ikke det litt langt i bilsete? jo vi skal ta pauser, men uansett.. så tenker jeg på døgnrytmen ? hun sover hele natta, så jeg vil ikke ødelegge den liksom..
trillemamma Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 Boxette er en kombinasjon av sete og bag, med integrerte seler. http://www.dinside.no/php/art.php?id=314926 Boxette frarådes pga. sikkerheten er ikke på topp. Selv på lange bilturer som f.eks. 12 timer anbefalles sete med hyppige pauser. Hadde jeg vært i din situasjon vet jeg ærlig talt ikke hva jeg ville gjort. Jeg vurderte selv å kjøpe boxette, selv om vi ikke skal på noen lange bilturer det første året.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 jeg reiste på lang tur med min i den alderen, ikke 12 timer men var vel heller 8-9 timer. Personlig ville jeg på ingenmåte velge bort sikkerheten for mitt barn, dermed ble det bilstol. Det er lenge i bilsete med 12 timer ja, har dere mulighet for å overnatte på veien? Barn i den alderen er heldigvis flink til å si fra, tror dere hører det lett om han/hun ikke trives. Dersom dere tar turen på en dag er det viktig å legge inn pauser der barnet får strukket ryggen skikkelig! Husker ikke hvor lange pausen bør være, men hadde prioritert noen ordentlig lange pause framfor små jevnlige stopp
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2008 #7 Skrevet 8. juni 2008 På en så lang tur ville jeg uansett lagt inn en overnatting. Kjørt f.eks. 3 x 2 timer eller slik det passer seg hver dag over 2 dager.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2008 #8 Skrevet 8. juni 2008 ... en liten kommentar til (anonym 22:45) jeg hadde heller ødelagt døgnrytmen for barnet mitt enn å velge en dårligere måte å sikre barnet mitt på i trafikken
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2008 #9 Skrevet 8. juni 2008 jeg og skal kjøre i 6-7 timer.. vi kjører nå gutten har fått kveldsstellet og mat og tar på han nattklær og sitter han i bilen... han er forresten 4 mnd gammel! bør vi stoppe å ta han opp? regner med han sover hele veien...
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2008 #10 Skrevet 8. juni 2008 Hvilken anonym 22.45 skulle den kommentaren passe til?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2008 #11 Skrevet 8. juni 2008 22:47 Jeg foreslår om at han sover hele tiden så kan du ta en stoppepause der du tar setet og vipper det slik at tyngden kommer mer på ryggen hans enn på hoftene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå