mamman til snuppa+nurk i magen Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Er gravid i 8+4. På torsdag ettermiddag merket jeg tegn til blødning. Litt brunt og rødt blod om hverandre de fleste ganger jeg var på do. Bare litt på papiret. I går ettermiddag kom det litt mere blod og nå i kveld har det kommet enda mer. Minner nå veldig om vanlig menstruasjon, men enda mer slimete. Har litt murringer nederst i magen, men det har jeg hatt siden jeg ble gravid. Var på ultralyd når jeg var 7+2 og da så vi et hjerte som slo. Er jeg i ferd med å miste lille nurket i magen????
frøken blå Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Ta en tur til legen imorgen for å få svar fra fagfolk som KAN dette.. Masse lykke til!!
Libido- Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 Jeg hadde ringt legevakta faktisk. men vet ikke hvor vanlig det er..
susemor-3 små Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Vil bare si at jeg også hadde blødninger tidlig i dette sv.skapet. Var sikker på at jeg mistet, men tidlig UL viste etterhvert at hjertet slo. Det sies vel at det er 90% sjanse for at det går bra hvis man har sett bankende hjerte etter uke 6... Ring legen din i morgen og be om å få tatt en tidlig UL. Håper det går bra for dere:-)
AE❤️ Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 Synes du skal ringe legevakta jeg,så kan dem avgjøre om de vil at du skal komme dit. Det sies jo at man alltid skal oppsøke lege ved blødninger i svangerskapet! Får håpe at det ikke er noe farlig:) Lykke til!
susemor-3 små Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 Var også innom legevakten til undersøkelse. De har ikke UL der, men henviser til sykehuset. Det blir litt opp til HI om hun vil dra rett på legevakt eller ringe fastlegen i morgen.
___ Skrevet 8. juni 2008 #7 Skrevet 8. juni 2008 Om du mister eller ikke er helt umulig for noen av oss å vite. Jeg håper det går bra men jeg ville nok ringt legen og bedt om en time/UL i morgen. Jeg mistet selv da jeg var omtrent så langt på vei som du er nå. Jeg var ikke i tvil da "klumpene" kom. Det er en veldig vond følelse og jeg håper alt går bra for deg, men om det skulle være en SA så husk et det er relativt vanlig og at de fleste blir raskt gravide igjen og da føder friske barn. Lykke til.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 8. juni 2008 #8 Skrevet 8. juni 2008 Huff, føler med deg nå... Men må bare skynde meg å si at dette KAN gå bra, selv om jeg skjønner at du blir redd av blødningene. Jeg har mista 3 ganger, og trodde det skulle gå galt denne gangen også - for jeg blødde også da jeg var ca 8 uker på vei. Men mini holdt seg fast, og i dag er han en skjønn gutt på 5 mnd! =) Just checking: har du hatt sex de siste dagene? Det brukte i allefall jeg å få små blødninger av. Hvor mye blod er det snakk om? Hvis du hadde tatt på deg et vanlig bind, ville du ha "fylt opp" det, eller bare "farget" det litt? Er det frisk eller brunt, er det koagulert? Hvordan er det med svangerskapssymptomer - føler du deg som tidligere i graviditeten? Ønsker deg alt godt!!
Mamma2OO5 Skrevet 8. juni 2008 #9 Skrevet 8. juni 2008 Jeg blødde en hel del i første del av svangerskapet. Legen min sa at det var fordi livmora lå foran livmoråpningen. Det kan gi blødninger. Sitter nå her med verdens nydligste baby så det gikk bra ;o)
mamman til snuppa+nurk i magen Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. juni 2008 Takk for alle svar! Har snakket en del med 2 sykepleiere jeg kjenner. De mente jeg skulle kontakte fastlegen i morgen og få rekvisisjon til UL på sykehuset. De får ikke gjort noe til eller fra på legevakta likevel. Det må jo bare gå sin gang uansett. Har ikke kommet noe "klumper".
Verdens tøffeste mamma Skrevet 8. juni 2008 #11 Skrevet 8. juni 2008 Du bør kontakte lege eller legevakt for mer hjelp, men jeg kan kanskje berolige deg med at jeg fikk skikkelig blødning da jeg var ca 8 uker på vei, men det gikk veldig fint..:-)
mamman til snuppa+nurk i magen Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 8. juni 2008 Har ikke hatt sex de siste dagene. Har brukt kun truseinnlegg til nå, så vidt neo der noen få ganger. Kommer bare blod når jeg er på do. Begynte med brunt blod første dagene, nå er det bare friskt. Har sett noen små koagulerte "prikker". Ser en del klart slim blandet i blodet. Har nesten ikke hatt symptomer i det hele tatt, bare litt murringer nederst i magen. Derfor jeg var på ultralyd forrige uke. Hadde litt ømme bryster, men det ble borte for 2 uker siden. Er litt periodevis kvalm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå