Gå til innhold

Dere med barn som hadde vannkopper da de var babyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser i et annet innlegg her at noen hadde det da de var 6 uker, noen var 3 mnd osv...

Men jeg trodde barna var immune til de var ca 6 mnd.

Har ikke dere hatt det selv, eller var barna for tidlig født? Da vet jeg at de ikke alltid er immune...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ble smittet av sin storebror, fikk komplikasjoner - blodforgiftning. Vi holdt på å miste han, men det gikk heldigvis bra. Han var 3mnd. Grøsser enda jeg når noen snakker om vannkopper, selv om jeg vet det hører til sjeldenheten.

Skrevet

Jeg og trodde de var immune da. Når jenta vår var 5mnd, så besøkte vi søstra mi, og hun hadde 2 barn med vannkopper da, men datteren vår ble ikke smitta...

Skrevet

Sønnen min fikk det da han var syv mnd, men han var veldig lett angrepet. Var vel snakk om fem prikker til sammen.

Skrevet

min var 5 mnd da det startet, men han fikk det fordi han ble smittet gjennom storebror som fikk det i barnehagen.

både jeg og samboeren min har hatt det, men alle leger sa når han største fikk det at den lille mest sansynlig ville få det også. ingen som snakket om at han var imun hvertfall.

begge gutta mine er født på overtid også, så det har ingenting med saken å gjøre.

det værste her var at han minste fikk det heeeelt forferdelig! legen sa bare : oi! han var skikklig kraftig rammet han, når vi kom dit. magen og ansiktet var dekket med prikker stakkars!

Skrevet

Datteren min fikk det da hun var ca 2 mnd, ble smittet av søskenbarnet.... Hun er ikke for tidlig født og jeg hadde vannkopper når jeg var 4 år.

Det gikk helt greit, var ikke et stort utbrudd, hadde vel 45-50 prikker på kroppen, virket ikke som om det plaget henne så veldig, men jeg penslet på hvitvask. Hun har fremdeles et lite arr på kinnet etter en vannkopp (hun er 4 1/2 nå)

Da hun var nesten 3 år fikk hun imidlertid helvetesild, noe som kommer av samme viruset som vannkopper (troor jeg?) Lurer på om det var fordi hun hadde vannkopper så tidlig, helvetesild er noe man bare kan få en gang fikk jeg vite...

Skrevet

hmmm. Jeg har hørt at de var immune i 6 mnd så lenge du har hatt det selv. De sa til meg at hvis barnet var født før uke 32 var de ikke immune. Min ble født 31+6 så lå akkurat på grenen, og var derfor usikre om han var immun eller ei...

Eldstemann hadde det da minsten var litt over 6 mnd...han fikk ikke en liten prikk en gang...

Har hatt det etterpå, så er heldigvis ferdig med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...