Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig vondt i halebeinet i dag, har hatt litt "nedpress" siden fredag også. Har "murringer" både i korsryggen og skrittet, men er plaget med bekkenløsning så det er vanskelig å si hvilke murringer det er.. Har også de siste dagene vært veldig opphovnet i fingre og føter.

Noen som vet om smertene i halebeinet kommer fra bekkenløsninga eller om jeg burde være bekymret?? Jeg må ligge eller sitte på siden, kan ikke sitte normalt.

Takk for svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er foresten i uke 34!

Skrevet

Jeg har og det i perioder. Tror kanskje det er en form for bekkenløsning.. Men så presser jo babyen på nede. Den er sikkert på vei ned. (jeg er og i uke 34) Men har tidligere vært plaget med betennelse i halebenet. Ikke mye du kan gjøre med det. men unngå å sitte på badering og sånn når du er gravid, for bekkenet er i utgangspunktet så ustødig. Ikke sitt lenge av gangen. Hjelper jo litt når du beveger deg litt (på meg iallfall).. Lykke til!

Skrevet

Jeg har også vondt der, men det er trolig fordi jeg har noe de kaller"tvilling" - en liten fordypning akkurat der rumpeballene deles. Visstnok har ca 10 % dette, og det kan være en cyste der eller ingenting. Smertene her kommer og går, men har blitt ille nå i svangerskapet. Jeg er i uke 38 og det gjør mer og mer vondt, nå er det vanskelig å sitte skikkelig. Jeg har i tillegg bekkenvondt i symfysen, men det er noe helt annet.

Skrevet

Jeg har også hatt smerter i halebenet de siste 2 mnd av svangerskapet (er 13 dager over termin nå..). Legen sa at det kom fra bekkenet, så altså en form for bekkenløsning. Mine plager blir verre av å sitte lenge, og spesielt da på hardt underlag... Et par lange koselige lunsjer ute på restaurant, gjorde at jeg nesten var sengeliggende ei uke etterpå, med store smerte hver gang jeg prøvde å røre på meg...De restaurantstolene tok knekken på meg! :) Nå tar jeg lunsjen hjemme....hehe :)

Skrevet

Smerter i halebeinet har som regel med bekkenet å gjøre, og de aller fleste vil jo kjenne noe der, uten at det egentlig er noe å behandle.

Om halebenet: "Noen opplever ømhet omkring halebenet under svangerskapet. Det kan ha flere årsaker. Bekkenlåsning er en mulig årsak. Tidligere skade på halebenet, f.eks. fra fall, kan komme til overflaten når livmoren og fosterets tyngde legger økt press på bekkenet og bekkenbunnen, og kan føre til ømhet omkring halen." Sitatet er hentet herfra: http://www.lekegrinda.com/Skandinavisk.shtml

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...