Gå til innhold

Vektøkning under svangerskapet!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye la dere på dere i forrige svangerskap (dere som har barn fra før av selvsagt)? Jeg la på meg rundt 14 kg, tapte 5-6 rett etter fødselen, mens de resterende har jeg slitt med fram til nå (i ett år). Er nå 4 kg unna min vekt før første graviditet. Gledet meg skikkelig til å komme "tilbake til kroppen min"...men nå viser det seg jammen at jeg er gravid igjen! Det er jo artig det, men dårlig nytt for vekttapet mitt. Har bestemt meg for å ikke legge på meg så mye dette svangerskapet, men samtidig tør man jo ikke slanke seg heller. Jeg trener annenhver dag, triller turer omtrent hver dag og prøver å spise sunt (men må innrømme at apetitten har økt i de siste ukene :)

Er det noen som har erfaring med å trene mye og å spise litt mindre enn vanlig under svangerskapet, for å unngå for høy vektøkning? Jeg er normalvektig nå (1,67 cm og 59 kg), men ikke like lett som jeg var før første svangerskap, så jeg føler meg vel ikke helt "berettiget" til å tenke for mye på vekta. Det er bare det at det har vært så slitsomt å få kiloene vekk etterpå....sukk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i siste svangerskapet , det tredje, la jeg på meg ingenting- ved fødselen var jeg faktisk 1 kg lettere enn da jeg ble gravid. nå er jeg 6 kg lettere. gjorde ikke dette bevisst nei, men hadde elendig matlyst, jobba mye nattvakter og har to barn fra før av. og så var jeg stort sett alene hele tiden så alt med hus og hjem falt på meg..... for å¨unngå å legge på deg så mye denne gangen kan det jo være lurt å gå en tur hver dag kansje? det er jo fin trim for en gravid dame :-)) spis vanlig, så sant du har matlyst. lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...