Manx Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Har en nydelig datter på 4 mnd og vi koser oss masse sammen. Sambo jobber en del borte, så er mye alene med henne. Vi flyttet til en by jeg ikke kjenner så mange i før jeg ble gravid, og nå vil vi flytte tilbake til hjembyen hvor vi har familie og venner. Problemet er bare at vi ikke får solgt. Føler hun ikke er så fornøyd når vi to bare går hjemme på en måte. Er i åpen bhg 1 gang i uka, hvor hun kan treffe andre babyer, men dette er jo ikke nok. Er også hos familie ca 2. hver helg hvor hun storkoser seg med andre barn i familien og besteforeldrene selvfølgelig. Er veldig lei meg om dagen og føler det går utover datteren min. Er det nok selskap med meg eller trenger de flere? Tenker at jeg ikke er tilstrekkelig som mamma osv. masse dumme tanker..... Har noen jeg kan trille med, men det blir også veldig sjeldent, kan ikke mase for mye, da det som regel er jeg som tar initiativ. Uff ble litt langt dette.. måtte bare få ut litt frustrasjon. Sambo forstår meg ikke helt heller og er veldig opptatt av jobb og sitt.
hamsterpia Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Du er helt sikkert en kjempeflink mamma, så ikke tenkt på at du er utilstrekkelig, for det er du ikke. Du gjør jo det du kan gjøre for at hun skal være sammen med andre, og det er ikke lett å bli kjent med nye mennesker. De aller fleste har sin vennekrets som de holder seg til. Men fortsett å gå i åpen barnehage, hvis dattera di trives der. Kommer du ikke i prat med andre mødre der da? Hvis det er noen der med babyer som er jevnegamle med din baby,eller noen du har pratet litt ekstra med, så kan du jo invitere på kaffe en dag kanskje? Synes du gjør en god jobb med å aktivere henner jeg. De trenger jo ikke å være ilag med andre hver dag.
betty74 Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 Hun er jo ikke så stor at det er så voldsomt viktig for henne at du er veldig sosial. Jeg tror helt sikkert at hun koser seg sammen med deg. Hvis du trenger litt kontakt med likesinnede ville jeg hørt med helsestasjonen om de kunne koble deg sammen med en barselgruppe. Ellers finnes det kanskje babysang, babysvømming eller noe lignende i nærheten? Sjekk det opp. Lykke til!!
Barbafin Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 Skjønner veldig godt hvordan du har det. Har slitt en del selv og kan trøste med at det blir bedre etterhvert. Men klart du må komme deg ut! Ikke først og fremst for hennes del, men for din. Du trenger voksne mennesker å prate med. Hvor bor du? Kanskje du kan finne noen her som også er litt ensom? Ikke alle har mengder med venner der de bor.... Ellers kan jeg anbefale babysang, babysvømming og babykino, hvis det finens der du bor.
tvilling73, 05/07 Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 Jeg våknet heller ikke til live før hun var rundt 4 mnd... og når hun er så liten er det DEG hun vil være sammen med. Bare vent noen mnd når bl.a familiene deres blir noe hun syns er skummel, da gliser hun godt når mammaen kommer!! Ingenting er bedre :-) Hadde ikke bekymret meg for henne, du derimot må komme deg ut, som de nevnte ovenfor, babysvømming, synging, ett eller annet der du tar henne med deg. Eller overlater henne til pappen når han er hjemme og finner noen å gå på kino med. Pump litt så har du flaska klar når han kommer så ser han at det er slitende å sitte hjemme kveld etter kveld med en liten som ikke sier så mye vetig.. Datteren din er som sagt kjempefornøyd!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå