Anonym bruker Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Min egen mor er så bekymret for datteren min, fordi hun spiser relativt lite i løpet av en dag. Hver gang vi er sammen, må hun kommentere det. "Hun er tynn, skulle ha spist mer". Jeg er enig i at hun spiser lite, men hva gjør man når barnet ikke vil ha mer mat da? Hun har nylig fylt 2 år. Var på helsestasjonen og veide/målte. Hun er 85 cm og veier 11,1 kg. Var 54 cm og 4 kg ved fødsel. Jeg synes hun er ganske passe. Ser jo at hun ikke er blant de største, men det er vel heller ikke noe å trakte etter. Setter pris på tilbakemeldinger!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Litt liten ja... Til sammenligning var gutten min 85 cm ved 15 mnd og 11 kg ved 7 mnd...
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 Men det er vel forskjell på gutter og jenter? HI
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Men takk for svar, forresten! Lurer på om jeg rett og slett skal ringe helsestasjonen ang dette i morgen. HI
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 HVa sier de på helsestasjonen da? Gutten min har alltid vært undervektig, men aldri vært en fare. Bare at han bør spsie mer "fet" mat, noen han ikke vil selvfølgelig. Han har ekstrem høy forbrenning også. Så lenge det ikke går på helsa løs, så er det ikke farlig.
smurf 77 * har født Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 hei, min sønn er 3 år og 4 mnd nå og han er 90 cm og 12 kilo....ganske liten han også, og han er småspist og tynn. jeg tror at abrn regulere matinntaket litt selv og barn som får mat regelmessig spiser til de ikke vil ha mer. vi kan ikke tvinge i barn mat, det blir feil! ikke tenkt på størrelsen opg se heller på trivsel og humør og livsgnist!barn som ikke ahr det bra er ikke blide og fornøyde- lykke til med datteren din, min sønn er den beste lille minstemann jeg vet!
susemor-3 små Skrevet 8. juni 2008 #8 Skrevet 8. juni 2008 Prinsen min på to år, er også omtrent på størrelse med jenta di. Han var også større enn normalen ved fødsel, men har lagt på seg lite senere. Han er definitivt minst i bhg, og bruker klær som storesøsteren brukte da hun var drøyt året... Jeg tenkte jeg skulle vente til 2-årskontrollen på helsestasjon. Men nå lurer jeg sannelig på om jeg skal ringe og mase og få den litt fremskyndet.... Selv om han er fylt to år, ligger de milevis etter på hs-stasjonen her...
strekkmerketrollet Skrevet 8. juni 2008 #9 Skrevet 8. juni 2008 Jenta mi var 86cm og 12kg på 2års kontrollen.. Viss jenta er frisk og rask så hadde jeg ikke bekymret meg =) Sa de ikke noe om kurven da du var på kontrollen?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2008 #10 Skrevet 8. juni 2008 HI her. Her vi bor er det ingen kontroll mellom 15 mnd og 2 1/2 år. Jeg var bare innom "åpen helsestasjon", dvs at man kan komme innom for måling/veiing uten å være hos helsesøster for samtale. Vekt og mål føres inn på data på slutten av dagen, så jeg vet ikke hvordan kurven ser ut. Forøvrig var hun 9,8 kg og 78,5 cm da hun var 15 mnd. Jenta er frisk og rask, både verbalt og motorisk, så jeg er ikke bekymret for det. Men det er så dumt å få høre hele tiden at hun er liten.
Trebarnsmamma30 Skrevet 8. juni 2008 #11 Skrevet 8. juni 2008 Datteren min var 90,5 cm og 13 kg på 2 års-kontrollen. Da sa helsesøster at 88 cm var gj.snittet for jenter, så min var litt over da. Men hun hørtes ikke såå liten ut da, sikkert normalt for hun. Men du kan jo selvsagt høre med helsesøster da.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 8. juni 2008 #12 Skrevet 8. juni 2008 Jenta mi som blir 2 nå i juli er enda mindre...Var 3300g når hun ble født, men har hele tiden fulgt sin egen kurve. Er ellers frisk og raskt og har vært tidlig ute med alt annet (gikk når hun var 10mnd, snakket mye tidlig osv.) så hverken vi eller helsestasjon er det grann bekymret. Hun er bare sånn... Hun bruker 80-86 i klær ennå
Cat.68 Skrevet 8. juni 2008 #13 Skrevet 8. juni 2008 Da hadde hun fått hetta hadde hun sett min tulle. Hun er 2 år og 9 mnd og veier 10,6 (med bleie), og måler 85 cm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå