Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye la dere på dere i forrige svangerskap (dere som har barn fra før av selvsagt)? Jeg la på meg rundt 14 kg, tapte 5-6 rett etter fødselen, mens de resterende har jeg slitt med fram til nå (i ett år). Er nå 4 kg unna min vekt før første graviditet. Gledet meg skikkelig til å komme "tilbake til kroppen min"...men nå viser det seg jammen at jeg er gravid igjen! Det er jo artig det, men dårlig nytt for vekttapet mitt. Har bestemt meg for å ikke legge på meg så mye dette svangerskapet, men samtidig tør man jo ikke slanke seg heller. Jeg trener annenhver dag, triller turer omtrent hver dag og prøver å spise sunt (men må innrømme at apetitten har økt i de siste ukene :)

Er det noen som har erfaring med å trene mye og å spise litt mindre enn vanlig under svangerskapet, for å unngå for høy vektøkning? Jeg er normalvektig nå (1,67 cm og 59 kg), men ikke like lett som jeg var før første svangerskap, så jeg føler meg vel ikke helt "berettiget" til å tenke for mye på vekta. Det er bare det at det har vært så slitsomt å få kiloene vekk etterpå....sukk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Har ikke noen erfaring med trening under svangerskapet. Jeg hadde trent i 3 år for å komme ned mot 60 kg før jeg ble gravid første gangen. Kom ikke helt i mål, og veide 63 da jeg ble gravid. La på meg 14 kg og gikk ned 4 kg etter svangerskapet. Siden jeg ble plaget med bekkenet også etter fødselen har det vært vanskelig å trene bort de siste kiloene, og nu er jeg gravid igjen. Veier nu 68 kg og håper at jeg ikke legger på meg så mye denne ganger. Fikk bekkenløsning allerede etter 7 uker, så jeg får ikke trent noe i det hele tatt, men er blitt veldig bevisst på hva jeg puttet i munnen. Men som du selv sier så er du jo normalvektig (og kanskje litt tynn i forhold til hva du skal være når du er så pass høy) så det er jo ingen grunn til å være så bekymra. Mange som har det mye verre...

Men lykke til uansett både med vekta og svangerskapet :-)

Skrevet

Huff ja, hadde det bare vært så vel! Jeg har hatt som mål å komme ned i underkant av 70 før bryllupet i sommer, men så viser det seg altså her og at jeg er blitt gravid igjen. Er nå 73kg (1,69 høy), og har ingen planer om å ese ut de første mnd i allefall.. Får satse på at økningen venter til etter bryllupet i alle fall, må jo passe inn i kjolen..:P

For øvrig la jeg på meg ca 20 kg første svangerskap og gikk ned 25..:o)

I andre svangerskap la jeg på meg 12 kg og gikk ned 14.

Så med å følge denne kurven har jeg håp om i allefall å nå målet ETTER dette svangerskapet..;-)

Skrevet

La på meg 50% av min egen kroppsvekt i 1.svangerskap.

Veide 52 kg og la på meg 27 KILO!! Det gikk heldigvis veldig raskt av igjen. 6 mnd etter var det kun 7 kg igjen. MEN da var jeg 27 år. Nå er jeg 37 og venter nr 3. Håper virkelig jeg klarer å holde igjen. Gå masse turer! Ikke bli sittende i sofaen. Det er mitt råd til meg selv i allefall:-) Lykke til!

Skrevet

1 svangerskap la jeg på meg 6 kg og gikk ned 12 kilo i løpet av 3 mnd.

men nå sliter jeg med at jeg ikke legger på meg fra før av også da. så denne gangen håper jeg at jeg legger på meg mer, så har jeg mer å gå på etter svangerskapet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...