LilleMamsen Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Etter at vi begynte med mer grøt og middag, ble det mindre og mindre amming, og etter at vi for tre uker siden kuttet nattammingen nekter Lillegull å ta puppen på dagtid- vil heller ikke ha kveldspupp. De eneste gangene jeg kan "lure" ham til å suge er hvis han er urolig og trenger trøst om kvelden og når han våkner om morgenen. Han drikker en del vann, men hvis jeg er borte fra ham får han ikke noe melk. Hvor mye skal vi stresse med det? Jeg har nesten vurdert å begynne med nattammingen igjen slik at han får i seg melk i noen måneder til.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Kan det tenkes at han føler seg avvist p.g.a. at dere har kuttet ut nattammingen. Hvordan fungerete natt-avvenningen? Har hørt om dette, at når man beg. å vil avvenne noen brystmåltider kan barnet reagere med å nekte brystet til de andre måltidene som fortsatt tilbys... Det er jo veldig trist egentlig.
Expat Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Det er vel ikke noe iveien med nattamming om du trives med det? Husk og at det er mye mme i grøtene som selges, om du bruker ferdigblandet.
LilleMamsen Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2008 Nattavvenningen gikk greit. Vi gikk gjennom de fire urolige nettene for å kunne få litt mer søvn. Jeg begynte å ble helt utslitt etter å ha ammet minimum hver tredje time i åtte måneder. Hadde ikke hatt mer enn max fire timer sammenhengende søvn på det jeg kunne huske. Men, må innrømmes at det har vi ikke ennå heller: han våkner fremdeles mange ganger hver natt og reiser seg i senga. Må da roes før han legges ned og sovner igjen. Jeg trodde også at mme i grøten skulle dekke noe av melkebehovet, men hs ble ganske stresset da jeg sa jeg ikke fikk i ham noe melk. Hun ville at vi skulle prøve med vanlig kumelk. Jeg får teste litt flere typer mme, og kanskje andre tåteflasker. Men, som sagt, nå får han pupp både på kvelden og om natta hvis han våkner- så vi er nesten "tilbake til start"- dessverre.
r r r Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Vår helsesøster sa til meg at det ikke var nødvendig å begynne med tillegg hvis jeg ammet han sånn ca. 2 ganger i døgnet. For det er jo melk i grøten også og min får to grøtmåltider. Men ang. dette med å gi litt mme i tillegg om det er nødvendig. Gir du det av flaske? I så fall kan du prøve å heller gi det av et glass eller en kopp. Bare det å gi det på en annen måte kan gjøre at han vil ha det. Jeg gir forresten aldri drikke av flaske/tutekopp til maten når vi er hjemme. Minsten drikker av et glass og det begynte vi å øve på så fort han klarte å sitte oppreist i en stol ved bordet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå