Hildeks Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Jenta på 7 mnd har fått det for seg at hun skal spise kl 24, og 04.30-05, og hun har alltid vert så flink,men nå tuller hun fælt. Hvordan kutte det ut? særlig det kl 24, men også etter hvert det kl 05.. Hvordan gå fram?? Trenger svar, da jeg tenkte å gjøre det idag.
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 akkurat sånn driver snuppa her på også!! *venter på svar sammen med deg*
2hærligegutter Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Hva med å tillby vann i stedet for pupp, og da helst ikke ta de opp fra sengen. Hvis de spiser bra på dagen burde det egentlig bare være vanen og kansje tørste som vekker de.
2hærligegutter Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 Husker når jeg skulle avvenne 1.mann, han var da 8 mnd og fått sin første tann, han spiste hver 3 time selv om han sov på eget rom. satt i gynge stolen og gav han flaske med vann. satt ca 1 time pr gang før han sovna, det tok litt mindre tid for hver kveld, og etter 3 netter kunne jeg bare gå inn å dytte i smokken i gjen så sovnet han. Og det var faktisk jeg som avvente, de sier det er lettere hvis pappa gjør det for da lukter det ikke mat, men det hadde ikke funket hos oss siden gutten ble helt hyper om pappa kom inn, da skulle han leke.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 Gi de vann på flaske og gjør de vandt med det. putt i smokk Sikkert mange grinenetter men etter hvert vil de forstå at de får ikke melk og da vil det kanksje ikke være så atraktivt for de og våkne for mat.. Jeg har ikke erfaringer bare gjentar det hs sa...
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 8. juni 2008 #7 Skrevet 8. juni 2008 har prøvd med vann flere ganger, da drikker hun litt, og så skriker hun som besatt etterpå... og holder på helt til hun blir tatt opp, og får pupp... men skal prøve igjen og igjen......
Hildeks Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. juni 2008 Samme her! Ho drikker litt vann, men blir kjempesint! og da må jeg ta henne opp.. Så blir liksom vann, ned isenga, få smokk, opp og få pupp... Men skal prøve å holde meg fra å ta henne opp da.. men må de ikke rape etter vann? kan man liksom gi de små flaske i senga uten å ta henne opp?
Tøtto&lillebror Skrevet 8. juni 2008 #9 Skrevet 8. juni 2008 Sånn som "Trøttsomeistrømpe" har me det òg..men har kje gje så hardt inn for det endå. Bør me flytta hu på eige rom før me avvenne, eller avvenna før flytte hu?
jentelykke + guttelykke Skrevet 8. juni 2008 #10 Skrevet 8. juni 2008 Det kan gå bedre hvis far har mulighet til å gi vann. Da lukter ikke barnet melken din. Barnet bør helst ligge på eget rom. (for å ikke lukte melken din) Har hørt dette, ikke egenerfart!
MonaK5 Skrevet 9. juni 2008 #11 Skrevet 9. juni 2008 Heisann:) Vi gjorde akkurat dette med vår sønn på 7,5 mnd. Det gikk bare så overraskende bra, vi bestemte oss for å gjøre slik dere hadde tenkt, slutte med den første ammingen på kvelden i første omgang, her var det kl 23 og o4. Pappaen skulle gå inn og jeg skulle holde meg borte:(. Lillemann våknet, pappaen gikk inn, tilbød vann som ikke ble spesielt godt mottatt:). Deretter skrek han en halvtimes tid, der pappaen gikk inn og trøstet han med jevne mellomrom. Vi er ikke spesielt "flink" til å la han gråte lenge uten å være innom så det gikk ikke så mange minutter. Plitselig ble det stille, så sov han til ca 4 og fikk pupp da. 2 kveld våknet han igjen kl 23, gråt i 5 min og sovnet til neste morgen kl 08!!! Helt utrolig deilig! Vi la han kl 19 på kvelden, ser nå i ettertid at vi nok har lagt han litt sent, (ca 20), og vi tror nå at han også har vært litt overtrøtt da. Lykke til:). Jeg gruet meg veldig, men det gikk jo kjempebra:) Mona
Nenya^juni2010 Skrevet 9. juni 2008 #12 Skrevet 9. juni 2008 "Deretter skrek han en halvtimes tid, der pappaen gikk inn og trøstet han med jevne mellomrom. Vi er ikke spesielt "flink" til å la han gråte lenge uten å være innom så det gikk ikke så mange minutter" Hmm... Er man flink hvis man lar barnet sitt ligge alene å skrike fordi de ikke får stilt behovene sine??? Synes dere var flink som var ofte inne å trøste jeg!!! Her ble knøttet avvent når han var 10 mnd, da var jeg sliten å måtte sove litt for å klare å jobbe.. Pappan tok jobben, trøsta og byssa, ga vann og samsov... Det gikk noen netter før han sovna bare vi strøk han på kinnet og ga sutten... Viktig å stole på magefølelsen når en driver med dette da, hvis ikke barnet er klar så er det ikke klar, da er det bedre å vente noen uker før en event prøver igjen..
MonaK5 Skrevet 9. juni 2008 #13 Skrevet 9. juni 2008 Var derfor jeg skrev det på den måten "flink". Mulig det ble utydelig for deg, beklager det. Tror vi er ganske enige. Mona
tvilling73, 05/07 Skrevet 9. juni 2008 #14 Skrevet 9. juni 2008 Uff, ja her har nattmåltidene tatt seg opp!! I natt fekk hun kl 23,0230,05,07.. Bllir sprø!!! Og attpå til har storesøster på 2 1 /2 til stadig hyletokter opptil 5 hver natt, i søvne stortsett. Minsten er snart 8 mnd. Pluteselig vil hun ikke tilbake til egen seng heller når hun har ammet ferdig... Jeg har ikke tenkt å gjøre det i dag, det skal pappen få gjøre når han kommer fra nordsjøen om 1 god uke... men da har vi bare 3 netter på oss før ferien starter... Mye enklere med flaskebarn vil nå jeg si. Når storesøster var 4 mnd, fikk hun mm på flaske, og mens pappaen var i nordsjøen så flytta jeg henne på eget rom, kutta 2330 måltidet og nattmåltidet, og hun sov fra 19-5 så videre til 8. Hadde aldri gått med dette vesenet... =) Unger er bare ulike..
2hærligegutter Skrevet 9. juni 2008 #15 Skrevet 9. juni 2008 satt i gynge stolen og gav han flaske med vann. satt ca 1 time pr gang før han sovna, det tok litt mindre tid for hver kveld, og etter 3 netter kunne jeg bare gå inn å dytte i smokken i gjen så sovnet han. Vi brukte ferber sin metode til å sovne selv da han var ca 10 mnd, men orket ikke det på natta, og pappan skulle på jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå