Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

typen krever abort! hva skal jeg gjøre. sitter bare å gråter hele tiden.. kjenner at kroppen er i forandring og det er sååå vanskelig. hele meg sier behold. ikke vil han at jeg skal si det til noen heller.. føler meg helt tapt! når jeg gråter kjefter han på meg, og sier jeg må sjerpe meg. det er jo ingenting som lever enda lell... er i uke 6. . .

føler meg så utrolig ensom og tror ikke jeg kommer til å tilgi han noen gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere vært lenge sammen?? Kjedelig at han ikke vil beholde det. men husk nå for all del at det er greit å være to om det... Vanskeli og kommntere noe slikt.

Skrevet

4 år, vært forlovet i ett

Skrevet

Det er din kropp. Du bestemmer, og bare du! Han har i grunn ingenting han skulle ha sagt om abort eller ikke abort. Gjør det som føles rett for deg. Han virker å synes at det er veldig uproblematisk å be deg om å velge bort et liv du bærer inni deg. Etter at jeg fikk min første, og ser hva et slikt lite "frø" kan bli til, er jeg nesten blitt i mot aborter. Jeg skjønner mange som velger abort, men jeg synes man skal ha en veldig god grunn, og ikke avslutte påbegynt liv like lett som man velger pålegg på brødskiva.

Skrevet

hey på deg.. du er ikke i noen lett sak akkurat nå.. men viss eg var deg så ta ikke abort.. du kommer til å angre.. lykke til.. og han kommer nok til å elske den lille når dem kommer til verden.. mannfolk kan vere heilt jævlige å ha med å gjøre når man er gravid.. ikke bry deg... kos deg..

Skrevet

Oj, det var vel ikke noen speielt bra reaksjon fra hans side. Dere bør vel prøve å snakke om dette litt før en avgjørelse tas. Det ligger mye tanker hos dere begge. Du har vanskelige valg her; mange sliter mer enn de hadde trodd etter abort, men samtidig kan dette "skremme" ham bort og skape avstand mellom dere dersom du velger å beholde mot hans vilje. Mange menn snur jo etter hvert som tiden går. Men jeg syns nok han har en veldig ufølsom holdning til deg her. Merker bare hvor tidlig man blir knyttet til det lille livet der inne.

På en eller annen måte må du formidle til ham at det ikke er bare bare for deg med abort og at det er ganske vanlig. Regner ikke med du får han med deg på rådgivning hos (tror de heter Amathea eller noe sånt) de skal være objektive og ikke råde deg til for eller mot men gi deg et perspektiv på ting, du kan gå alene og.

Tenk deg godt om og masse lykke til.

Klem

Skrevet

Hvorfor vil han det? Brukte dere prevensjon, og så ble du gravid likevel? Prøv å snakke med ham om saken. Prøv å ikke grine, vær saklig og rolig og fortell ham om dine følelser, og spør ham om hans. Vanskelig, vet det.. Og hvis dere ikke blir enige, vil du beholde ham? Hvis dere ikke blir enige må en av dere trosse følelsene og meningene til den andre, og det skaper ofte bitterhet og brudd, så prøv for all del å bli enige sammen. Men mindre du vil forlate ham da.. Og snakk med noen andre enn ham, ikke hele verden, men en søster, mor, venninne eller amathea, eller en lege.

Skrevet

vi brukte ikke prevensjon, da han mente at ingenting ville sje den ene gangen.. Feil!.. Han greier ikke å se for seg et barn, han sier bare at det er et lite inngrep så er alt helt normalt igjen. han vil ikke engang at jeg skal si det til foreldrene våre, enda jeg vet at jeg trenger all den støtten jeg kan få for å greie å gjennomføre noe slikt, om det er det jeg bestemmer meg for.

helt utrolig hva noe så lite i magen kan gjøre. Jeg kjenner forandringene som er igang og skulle ønske han kunne skjønne det. Jeg vet vi er unge, men vi klarer det tror jeg.

Samtidig er jeg redd for at han skal gå fra meg. men tror jeg kommer til å klandre han om jeg velger det bort også:( så tungt og vanskelig.

Skrevet

unnskyld meg men det er jo tross alt DU som kommer til å slite med dette.. skjønner at dere har vært sammen lenge. å det er skremmende at han er så kald.

har du merka sånne tendenser før?? at han er litt ego? at du er der for han, men han er der ikke for deg? litt sånn enveis forhold..

syns du forholdet er verdt det visst han skal drive å presse deg til noe sånt???

Skrevet

Her i landet er det heldigvis kun mors valg som gjelder når man skal bestemme seg for abort, han kan ikke tvinge deg! Tenk nøye igjennom dette og ikke gjennomfør det hvis du føler det er galt for deg, det er du som kommer til å slite med det i ettertid.... Det finnes folk du kan ringe anonymt å snakke med, er det ikke amatea det heter tro?

Og sånn btw, hvis dere begge hadde bevisst sex uten prevansjon så kan han jo bare takke seg selv spør du meg.... i dag vet man i ganske ung alder hvordan man skal unngå graviditet.

Skrevet

han har ikke vært slik før, håper igrunn det bare er sjokket som sitter i. han var jo med på det hele og da mener jeg han bør takle konsekvensene. han innbiller seg at det er en lett sak og ta abort. gjort på en time, så er vi hjemme igjen liksom. ikke mer enn det.

det er det som er så vanskelig, jeg vil ha barnet, men også han.. håper han forandrer mening etter hvert. nettopp fortalt mamma at jeg er gravid- spent på svaret fra henne. trenger all støtten jeg kan få.

takk for alle svarene dere. det er fint å se at det ikke er jeg som er egoistisk som ønsker å beholde.

Skrevet

heeeelt sikkert bare sånn han reagerer da. kansje han burde prate med andre fedre..

Skrevet

Håper allt går bra for deg til slutt.

Enten han vil være en del av liivet til barnet eller ikke.

Behold du barnet, det tror jeg aldrig du vil angre på. Du kan jo eventuelt henvende deg til jordmor i komunen du bor i for og få snakke med noen som hvet hva det dreier seg om.

Jeg ble gravid da jeg var 18 for første gang.Da gikk jeg på prevansjon...det var et vanskellig valg og ta. Men tross allt litt enklere da faren også ville ha barnet.

men allt gikk bra. Og hun er en aktiv jente på 10 år i dag. jeg og faren bor ikke sammen lenger.Men jeg angrer ikke en dag på at hun er her.

Masse lykke til.

Klemm (det tror jeg du trenger)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...