jåsjenta Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Det har nettopp blitt slutt mellom meg og sambo, og jeg må finne meg en ny plass å bo. Så mitt problem er jo økonomien. Hvordan i all verden skal dette gå... Situasjonen min er den at jeg er fast ansatt som vikar i en matvareforetning, og som vikar så har jeg veldig varierende lønninger fra mnd til mnd. Noen mnd så kan jeg ha utbetalt 5000, mens andre mnd kan jeg ha 10-15000 utbetalt. Så hvis jeg får en husleie på 4-5000 på mnd, så er det jo veldig usikkert på om jeg kommer til å klare meg fra mnd til mnd. Er det noe hjelp jeg kan få fra f.eks Nav-arbeid? Har jeg krav på noe siden jeg ikke har full stilling? For jeg vil IKKE innom sosialkontoret, for det er ett sant helvete både personlig og ikke minst økonomisk. Har vært der!!!! Jeg ønsker min frihet til å kjøpe inn ting jeg trenger de mnd jeg har ekstra å rutte med! Noen som har noe peiling på hva jeg kan gjøre??
jåsjenta Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 8. juni 2008 Jah, kanskje få med seg at jeg har ingen barn. Har heller ikke mulighet til å ha to jobber siden jeg jobber både formiddag/ettermiddag og kveld til tider!
meg & to små vampyrer Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 Om du ikke ønsker å søke støtte på sosialkontoret tror jeg at jeg ville ha søkt andre jobber der du får mer fastsatt arbeidstid.
jåsjenta Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2008 Ja,jeg har tenkt tanken selv, men jeg trives så godt på arbeidsplassen min, samt at det ikke er sikkert om jeg finner meg noe snarest. For det begynner jo å haste litt!
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 Du må jo søke deg ny jobb enkelt og greit. Skal staten finansiere støtte fordi du trives i jobben?
Mamma+2 Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 Er nok ikke noen annen utvei enn å søke seg annen jobb- i mellomtiden er det vell enest Sosialkontoret som kan hjelpe deg. Håpe du finner deg en jobb raskt.
___ Skrevet 8. juni 2008 #7 Skrevet 8. juni 2008 Jeg tror det smarteste du kan gjøre er å snakke med arbeidsgiveren din og forklare situasjonen. Du trenger mer en mer stabil inntekt derfor må du nå enten få en avtale som sikkrer deg mer arbeid eller så må du se deg om etter noe annet å gjøre. Forhåpentlig vis får du da en ny kontrakt som sikkrer deg bedre. Det er i hvertfal verdt et forsøk. Ellers får du jo i hvertfal barnetrygd for et barn mer enn du har og barnebidrag fra far. Sansynligvis kan du også få overgangsstønad.
___ Skrevet 8. juni 2008 #8 Skrevet 8. juni 2008 Belkager, så ikke at du ikke hadde barn før etter at jeg hadde postet svaret mitt.
meg & to små vampyrer Skrevet 8. juni 2008 #9 Skrevet 8. juni 2008 Ja, du må skaffe deg en skikkelig jobb med lik inntekt fra måned til måned og mer enn bare noen får prosent som vikar.
jåsjenta Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. juni 2008 Så jeg kan ikke ha krav på noe fra Nav-arbeid da? For jeg vet før når jeg fikk arb.ledighetstrygd, og fikk meg en vikarjobb, så fikk jeg jo arb.ledighetstrygd for de dagene jeg ikke jobba. Eller funker det kun hvis man var inne i systemet før man får seg jobb?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå