♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Etter å ha ventet på at babyen skulle komme i over en måned har jeg endelig fått babyen min :-) Fikk nr. 1 17 dager før termin og har bare gått og ventet og ventet. Hadde termin 2. juni. Jenta kom 06.06 kl. 18 presis. Litt morsomt! Hadde hatt maserier en stund, men det skjedde liksom ikke noe mer. Har vært til modningsakupunktur to ganger i midten av mai. En dag etter termin var jeg til kontroll på sykehuset. Hadde da 1-2 cm åpning som kunne tøyes til 3-4 cm. Ble tøyd. Var begynnt å bli moden. Fredag merket jeg ikke noe mer enn normalt. Hentet jenta mi i barnehagen og var på vei til svigerinna på mi på besøk når jeg merket at noe var på gang. Litt før kl. 15 var det 5 min. mellom hver rie, men de var fremdeles veldig svake. I løpet av den neste halvtimen haglet det inn med rier. Jeg fikk snudd og komt meg hjem. Ringt samboer som var på jobb, så han fikk kommet seg hjem. Fikk min bror til å hente snuppa. Smurte 4 skiver med nugatti til sambo og pakket ferdig bagen. Ringte føden og sa at jeg hadde på følelse at dette kom til å skje veldig fort. Fikk beskjed om å komme. Sambo var ikke hjemme før kl. 15.45. 16.15 var vi på føden. Rett på fødestuen og opp i senga. 5 cm åpning. Etter 1 time med sinnsyke rier og mye lystgass hadde jeg 9,5 cm åpning. Jordmora tok vannet kl. 17.45 og 3 pressrier etter var hun ute! Hun var 4106 gram, 52 cm og 35 cm rundt hodet. Ei stor og flott jente! Nå er vi kommet hjem og jobber med å finne navn til den skjønne prinsessa (vi var sikker på at det var en gutt og hadde dermed ikke klart noe jentenavn).
gaya og leander :-) Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 GRATULERER så mye med jenta, kos dere masse :-)
Sikkertforgammel Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 Gratulerer =) Og lykke til videre. Håååper det er min tur snart
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 8. juni 2008 #8 Skrevet 8. juni 2008 Gratulerer så mye med jenta! Lykke til med navnevalget, nyt dagene;)
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 Gratulerer så masse.. men du... forrige fødsel som startet før termin...startet den med vannavgang?? eller med rier?? Jeg fødte nemlig litt før sist (14 dager) og jordmor sier at det er større sjanse at det skjer igjen om det startet med rier..pga vannavgang kan være mer tilfeldig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå