rm83 ¤Heine 08 & Hedda 10¤ Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Hei! Lillegutt på 2 mnd har "melkesov" bellegg på hodebunnen! Ser ut som skorpelag. Har brukt olje i hodebunnen og prøv og skrape det forsiktig bort med en kam. Ble litt bedre, men ikke helt borte. Noen med andre tips??? ser så ekkelt ut. Takker for råd! :-)
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 her funka ingenting annet enn å klort/skrape det forsiktig vekk, men lusekam og neglene.. spesiellt greit når håret hans var vått.. tok litt og litt hver gang han bada, og litt når han lå å sov i fanget mitt(uten å plage han veldig da) så var det borte og kom aldri igjen!
mamman til to gutter Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 De fleste babyer får det og det forsvinner etterhvert... Vi smurte med olje og lot den være i en stund og så vasket vi håret med sjampo (gjorde det aldri ellers kun et par ganger etter vi hadde brukt olje) og så gredde vi med en myk børste og da forsvant det etter noen ganger. Det er jo en slags skorpe, så jeg ville ikke skrapt for å få det bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå