Gå til innhold

7 mnd og nattammer enda...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helsesøster sier at jenta vår ikke trenger mat om natten lenger, men hun våkner masse om natten og ofte er det mat som er det eneste som roer henne. Noen flere som har 7 mnd gamle som nattammer? Ettersom ho våkner så mye fra før (hver time) orker jeg ikke ta nattavvenning enda...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg nattammet til hun var over 1 år. Men etter at jeg begynte å jobbe igjen ble det for slitsomt, så da tok vi nattavvenningen. Det gikk forsåvidt greit, bortsett fra at hun ennå ikke har sluttet å våkne om natten, er 19 mnd nå.

Skrevet

Det kan være at nattavvennig faktisk vil hjelpe på natttesøvnen. Vår gutt begyne å våkne mye igjen da han var 7-8 mnd. Det gikk bare ikke lenger. Etter to netter sov han rundt...Det gikk så enormt mye enklere enn jeg trodde. Første natta hylte han litt og var veldig sutrete, andre natta var han bare litt småsutrete og tredje natta var alt over. KAN ANBEFALES!

Hvis hun spiser bra på dagen, trenger hun ikke nattmat. Vi har baby på 6 mnd nå, og hun får servering på natta ennå, men hun spiser ikke nok til å bli nekta mat ennå.

Men husk: Det er du som kjenner ungen din best og vet hvor mye hun faktisk spiser på dagen.

Skrevet

jepp! litt over 7 mnd og holder på som da hun var nyfødt;)

jeg begynner å bli klar for å slippe det nå,men ser ut til at det kan drøye..pupp er det beeeeeste hun vet!!

at hun har mange måltider med fast føde om dagen hjelper ikke. tenkte å prøve flaske med mme, men hun nekter. vet ikke helt åssen jeg skal løse det...for om hun har lyst på pupp, så er det jo det hun vil ha og ikke flaske med mme må vite..!! tar ikke flaska noe særlig ellers heller..ikke med mm engang!

kan jo ikke tvinge henne heller.

håper det bare løser seg av seg selv..;)

Skrevet

ja må nesten legge til at hun ikke spiser veldig mye av denne fast føden da (frokostgrøt,fruktlunsj,middag,kveldsgrøt), så vet liksom ikke om jeg kan nekte henne mat på natta.men kan tyde på at hun får nok mat om natta, så hun ikke er så sulten på dagen..?

Skrevet

Har også ei på 7 mnd som er oppe flere ganger om natten for å spise. Tror ikke hun egentlig har behov for maten, men må ha puppen for og sovne igjen. Har ikke orket noe avvenning til nå, men tenkte å begynne i natt. Hun fikk 3 måltider med fast føde i dag, så skal jo egentlig ikke være behov for mat på natten. Skal prøve med vann på flaske, men hun tar flaske dårlig, så får se hvordan det går.

Skrevet

Hun spiser ikke fulle porsjoner med mat på dagen enda så jeg får vel vente litt til. Og det å våkne på natten er ikke noe hun har begynt med i det siste, det har pågått i 3-4 mnd nå. Får se når pappaen begynner med ferie så kan han ta avvennningen. Sikkert enklere når hun ikke lukter meg =) Takker for svar alle sammen =)

Skrevet

Vår lille er 8.5 mnd og får enda pupp om natta.....å ja, han har fått tenner og alt så da er det kanskje på tide med avvenning.....men hadde håpet at det skulle gå seg litt til av seg selv. For litt tid siden fikk han 3 ggr om natta og nå er vi nede i èn. Tenkte ta avvenninga nå i helga, men han holder på å få ei tann som han plages veldig med, så da er puppen god å ha som trøst.

Skrevet

snuppa mi spiser 2-3-4 ganger om natta enda hun også.

virket som om hun var på vei til å sove rundt, for hun sov lengre og lenger (fra 19 til 03 ca) men så begynte hun å våkne i 23-24-tiden igjen...

prøver å få henne til å spise mer på dagen, men nå som det er så varmt, vil hun helst bare ha pupp egentlig...

tar det som det kommer, orkr ikke begynne med nattavvenning nda, kanskje når vi skal ha ferie i juli ..

:)

Skrevet

jeg nattammer enda og gutten min er 11 mnd. nattammet storebror til jeg sluttet me pupp til han, å da var han 14,5 mnd. klarer ikke å avvenne jeg, han hyyyyyler til han blir blå og pupp er d eneste som får han til å roe seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...