Totinona Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Har en datter på 7 mnd som plutselig har fått for seg at ho ikke liker MME. Jeg har fullammet til 6 mnd, men ho har tatt MME noen ganger tidligere når jeg har vært borte uten problem. Dessuten har ho ikke problemer med å ta flaske, ho tar både vann og vit/jern fra flaska hver eneste dag. Men den siste måneden nekter ho å ta flaske om den innholder morsmelkserstatning. Har brukt Nestle tidligere, da ho ikke var så kresen på det, men den nekter ho altså å ta nå. Har også prøvd av typen Collett. Jeg synes den luktet litt bedre selv, men ikke ho nei. Ho smaker først, men nei "æsj, det var ikke godt, bort med den!" Noen tips?? Vi skulle nemlig vært vår første natt borte fra ho til helga, men virker som ho har forstått planene våre :-)
ruffen Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Hvor mye ammer du da? Hvis det er snakk om noen få melkemåltider klarer du kanskje å pumpe opp litt. Eller kanskje hun kan få litt ekstra annen mat, som frukt/fullkorn, banan, ekstra grøt og vann å drikke. I tillegg til det du klarer å pumpe ut selvsagt... Vi har ei jente på 6 mnd som heller ikke er overbegeistret for mme. Men har klart å pumpe opp nok til de gangene vi har vært borte.
Totinona Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2008 Ja, men jeg har litt problemer med pumpinga. Får bare så vidt "tettet bunnen". Ammer 1 til 2 ganger om natten, og 4 ganger om dagen. Men ho er glad i mat ellers så tror ikke ho ville sulte, men planen var at vi skulle være borte fra fredag ettermiddag til søndag ved lunsj, da blir det vel lenge uten melk.
ruffen Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Ja, det blir litt lenge ja..Har du prøvd den nesesprayen for å få gang på utdrivingsrefleksen før pumping (Husker ikke navnet nå)? Funka kjempebra på meg når jeg skulle pumpe. Da fikk jeg plutselig ut 100 ml på null komma svisj... Du må få resept hos legen. Jeg fikk den pga at jeg var sår, men tror ikke du trenger noen spesiell annen grunn enn at du har treig utdrivingsrefleks...
spireliten Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 Har du prøvd ulike typer mme? Her sper vi på med Hipp sin i tillegg til mm. Den er økologisk i tillegg.
Totinona Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. juni 2008 Har bare prøvd Nestle og Collett foreløbig. Dumt at det er så store pakker, skulle vært smaksposjoner også. Har heller ikke testet nesespray nei, men siden ho spiser såpass mye er det ikke lett å få ut nok til en hel helg uansett tror jeg. Neida, er ikke krise ennå, jeg får sende mannen avgårde alene evt. Bare så merkelig at ho plutselig ikke liker det lenger, når det gikk så greitt før.
2hærligegutter Skrevet 8. juni 2008 #7 Skrevet 8. juni 2008 Pump det du kan og bland det sammen med mme, det pleier å hjelpe. Og prøv å pumpe mellom de to måltidene som det er lengst tid i mellom. Frys det du får ut i isterningsposer så kan du tine noen klumper å blande i mme. Det er i hvertfall det jeg har fått i tips fra apoteket når jeg har skullt tilvenne nutramigen mme, den er veldig spesiell i smak
LilleMamsen Skrevet 8. juni 2008 #8 Skrevet 8. juni 2008 Vi har opplevd noe av det samme. Lillegull vil absolutt ikke ha mme for tiden. Dessverre nekter han å ta puppen på dagtid og Han hyler og skriker hver gang jeg prøver å legge ham til. Vi var borte tre dager forrige helg, og da hadde jeg pumpet masse i forkant. Dessverre nekter han å drikke det og (etter å ha smakt og luktet på, og deretter testet litt tror jeg at melka mi spaltes raskt etter pumping og får dårlig smak, jfr ammehjelpens sider). Det endte med at han bare drakk vann disse tre dagene da vi var borte. Trøstet meg med at det er melkeproteiner i grøten. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre videre: jeg har nesten lyst til å begynne å nattamme igjen slik at han får i seg melk (da får jeg han nemlig til å suge: han er antagelig så trøtt at han ikke rekker å tenke at han skal nekte). Har kjøpt inn en annen type mme, og skal prøve den i morgen. Ellers sa hs at hvis jeg ikke fokk ham til å drikke det, og vi ikke hadde noen allergier i familien, så kunne han begynne å drikke vanlig melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå