Gizom81 Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Hei venninna mi og jeg prøver å finne svar på en diskusjon vi har, noens om kan hjelpe oss? Noen som vet om HCG nivået holder seg eller kan bli påvirket av å bli oppbevart eks i kjøleskap? Tenker da på om hvis man tar en morgen urinprøve og setter den kjørlig til man kommer hjem med en test, vil dette påvirke utfallet?
ღVi treღ og en liten spire Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 det er vel ikke å anbefale, jeg ville kjøpt en test og så måle morgenen etterpå... for å få det sikkert.....
Underveis --> Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Jeg regner med at HCG er et protein (hormon). Jeg har gjort forsøk med urin (jajaja, ikke akkurat veldig apetittelig, men veldig interessant) som har stått på benk i romtemperatur i opptil 6 dager og det har ikke endret mengde eller strukturen på proteinene i urinen. Derfor antar jeg at HCG vil forbli uendret dersom det står noen timer før man tester den.
ღVi treღ og en liten spire Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 da er det vel litt rart da, at legene anbefaler å levere morgen urin så tili som mulig, for å ta en test.. og til nøds ha den i kjøleskapet... slik var det iallefall da jeg gikk gravid, for 2 år siden....
Gizom81 Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. juni 2008 Takk for svar, ny test i morgen tidlig da!
monca*84*j12 Skrevet 8. juni 2008 #7 Skrevet 8. juni 2008 legene vil ha morgen urin for den er mest konsentrert... jo tidligere de får den jo fortere kommer resultatet.. jeg trur ikke det har noe og si i forhold til hcg nivået!!!! proteinet oppløser seg jo ikke...
Vivil-08 Skrevet 8. juni 2008 #8 Skrevet 8. juni 2008 Står dette på clearblue sin infoside: Kan jeg ta en urinprøve i en beholder i stedet for å holde oppsugingsdelen i urinstrålen? Ja. Ta en urinprøve i en ren, tørr beholder og hold oppsugingsdelen i urinen i 15 sekunder. Hvis urinprøven må lagres i mer enn 1 time, bør den oppbevares i kjøleskap (må ikke fryses). La urinprøven stå i romtemperatur ca. en halv time før du bruker testen. Så da kan den iallefall lagres en stund, men det hvor lenge vet jeg ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå