Gå til innhold

Er det mulig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev på Onsdag fra Haukeland. Der står det :

Med bakgrunn i de opplysningene som foreligger, har vi ikke funnet grunnlag for å sette i verk utredning/behandlig fra spesialisthelsetjenesten nå.

Tolker dette som et avslag. Så på fredag får vi et nytt brev, der står det at han har tette sædledere og:

Dersom han har et barneønske må det skje med TESA og IVF.

Blir helt forvirret jeg. Begge brevene kommer fra kirurgisk avdelig og er skrevet samme dag men det ene er gått via min lege før vi fikk det. Men hva gjør vi no? Ringer vi Haukeland eller legen min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg tror jeg ville ha ringt legen først. Det virker som om det brevet med opplysninger om tette sædledere gikk gjennom legen, og det er kanskje i den sammenhengen at de på kirurgisk har sendt det første brevet.

Legen er vel den som da skal sette iverk utredningsmølla, ved å sende forespørsel til IVF avdelingen ved Haukeland.

Men jeg må si at jeg lurer på hvorfor disse brevene er sendt, for vanligvis så er ikke kirurgisk avdeling blandet inn i IVF prosessen, så det får meg til å tro at det er andre ting din mann/samboer har vært til undersøkelse for?

Snakk med legen først, og er dere ikke fornøyd med svarene fra ham/henne, så snakker dere med Haukeland.

PS: Når jeg leser det du har skrevet en gang til, så ser det for meg ut som det ikke er det store behovet for utredning heller, siden han har fått påvist tette sædledere, slik at dere må bruke IVF uansett om du er frisk eller ikke. Men igjen, kirurgisk avdeling er vanligvis ikke med i IVF prosessen.

Uansett: lykke til.

Skrevet

Grunnen til at kirurgisk avd er inne i bildet er vel at de må hente ut cæd celler fra testikkelene. Eller er det ikke de som gjør det?

Skrevet

Jeg er litt usikker på hvem som faktisk gjør det, men da er dere jo i en utredningsprosess?

Men kirurgisk kan jo ikke avslå en IVF søknad, det kan jo bare IVF avdelingen vil jeg tro.

Er det din lege som har henvist din mann/samboer/partner til kirurgisk?

I så tilfelle kan det vel være andre prosedyrer som ikke blir gjennomført, fordi det må gå igjennom IVF.

Jeg vet ikke, men jeg ville snakket med legen. Han/hun bør vite hva innholdet i brevene faktisk betyr, eller ihvertfall ha mulighet til å nøste opp i dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...