Manx Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 La ut på ammedebatten, men der er det så lite liv.. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Har tette melkeganger igjen. Masserer, dusjer, lar jenta mi spise på det vonde brystet først, pumper men får ikke ut så mye. Har hatt det sånn i 3 dager nå. Har hatt bryst betennelse 3 ganger før, så er redd for at det skal utvikle seg til det igjen. Har pencellin fra forrige gang, og lurer på om jeg kan ta dette, for da gir det seg med en gang. Sikkert ikke helt bra, men orker snart ikke mer! Jenta mi er forresten 4 mnd..
Sylteflesk Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Uff, det er slitsomt. Jeg strevde med det helt til jeg slutta å amme etter 14 mnd. Det jeg syntes hjalp i tillegg til det du skriver over, var først og fremst Syntocinon nesespray på resept fra legen. Det står at den er for å hjelpe utdrivningsrefleksen, men kombinert med amming/pumping/håndmelking hjelper den til å tømme melkekjertlene. Jeg syntes en god elektrisk pumpe også hjalp veldig (hadde Medela Swing). Kosttilskuddet lecitin leste jeg tips om her inne, og det hjalp også mye. Man må ta en del større dose enn det som står på pakken, og for meg måtte jeg ta det hver dag for at det skulle virke. Det har altså en forebyggende effekt også, og jeg merket at det hjalp, for et par ganger da jeg prøvde å slutte med det, kom de ømme kulene tilbake med en gang. Søk her inne på lecitin eller lecithin, så får du sikkert noen treff.
danny Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Et tips bare, når du har fått penicillin mot brystbetennelse er det veldig viktig at du tar hele kuren ut. Selv om det kjennes bra ut kan bakteriene være der fremdeles og om du ikke tar kuren ut kan de slå til igjen etter en stund. De kan også bli mer resistente om de blir halvvegs slått ut isteden for helt slått ut. Siden du hadde penicillin igjen fra forrige gang liksom, så har du vel ikke tatt kuren ut? Dette kan jo være grunnen til at du får det igjen etter en stund også. Ellers vet jeg ikke annet enn det du gjør, hyppig utmelking og massering. Vet det er vondt og frustrerende, håper det går over uten at det blir betennelse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå