Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

min baby veier 10 kg og er bare 6mnd. er dette uvanlig mye?? alle som møter henne sier hun er i " godt hold ".. hun spiser grøt morgen og kveld og middag på dagen. hun drikker vann og kanskje 3 pupper om dagen og en klokka 5 på natten.

er det noen som kan si hva deres barn veier?? får hun for mye mat??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er to ting man er sykelig opptatt av..

eller 3...

mat,vekt og amming....

Folk må lære seg at alle er ikke like!

Min gutt er 3,5 mnd og veier 7,3 kilo..han lander sikkert på 10 kilo han også når han er rundt 6 mnd...

Trivselstegn:=)

Hs følger med barnet ditt og sier ifra dersom de skyter ut av kurva.

Skrevet

det er bare bra at hun er i "godt hold" for det renner av når hun begynner å gå, løpe osv. og det er som det skrives over her......HS sier fra om hun skyter ut av kurva si, for det er det de er opptatt av for de små er forskjellige.

Hadde tatt det helt med ro om jeg var deg:)

Skrevet

sønnen til en venninne av meg veide 10 kg da han var 3 mnd.. er nå 8 år, å fortsatt kraftig (men ikke tykk)

jeg har en på 2 som veier 9,7 kg, ikke bedre den veien heller..

Skrevet

takk for svarene! flere kan også komme med synspunkter.

jeg synes selv det er tidlig å snakke om overvekt egentlig. hun er en aktiv baby og er blid som sola så dette går seg nok til(: reagerte bare siden alle sier hun er i godt hold osv.. jeg synes hun ser nydelig ut jeg og gleder meg til alt fremover.

Skrevet

Min var 9,2 da han var 5 mnd. Er sikkert over 10 kg nå, skal på 6 mnd kontroll på tirsdag. Svært god matlyst. I ettermiddag ville han ha ca to og en halv porsjon grøt... Man kan jo ikke slanke dem heller.

Skrevet

sønnen min veide 7800 på 5 mnd kontrollen, og er midt på gjennomsnittet.hvis ikke helsesøsteren har sagt noe så hadde jeg ikke brydd meg.. det forsvinner når hun begynner å bevege mer på seg

Skrevet

har en sønn på 3 mnd. 68 cm ,og 8500kg. har en gutt på 6 år som er 1.35 cm og 31 kg. han er ikke overvektig, men var like stor som lillebror når han var på samme alder.alle barn er forskjellige, og det er ikke noe "must" at barna skal være tynnest, og kortest mulig. syntes det er for mye fokus på dette altfor tidlig. mine gutter kommer til å flotte, høyreiste menn, akkurat som andre menn i min familie, så da får vel de de og jeg tåle å høre "herregud så svær/ høy han/de er... bestefaren dems veide forøvrig 6150 v/fødselen. kanskje gener spiller litt inn?

Skrevet

jenta mi er også ti kilo, 71 cm lang og en skikkelig god bolle;-) Fullammet til 5,5 mnd og får nå en posjon grøt til kvelden i tillegg til amming. Ammer hver andre time, hun krever virkelig mye mat.. (pupp når hun våkner og før hun sovner til dupp igjen..)

Helsestasjonen sier ikke noe spesielt selv om hun sprenger alle kurver. Jeg er bare lykkelig for å slippe å bekymre meg om det motsatte, slik var det nemlig med mitt første barn.. Men skal innrømme at jeg nok ikke kommer til finne på like mange "triks" for å få henne til å spise som vi gjorde med førstemann som ikke eide apetitt...

Skrevet

kan vel ikke kalle det overvekt. er vel kjekt å ha litt å gå på=P

min har ikke noe særlig apetitt om dagen. han veide i underkant av 7 kg på 5 mnd kontrollen, var 67 cm lang. han spiser som en fuglunge om dagen, sikkert pga varmen. skulle gjerne hatt en som slukte maten jeg. men han lå fint på kurva si, så ikke noe farlig med han heller!

så lenge de er fornøyde og glade så er det sikkert greit=) og om hs ikke sier noe, så ville jeg tatt det med ro!

Skrevet

Det går uansett ikke an å si om noen er overvektig bare ved å nevne vekt. Snuppa mi er akkurat 5 mnd, og veier 9,3 kg, men så er hun 70 cm lang. Hun er jo god og rund, men holder seg til sin kurve. Hvis ungen din hadde vært 10 kg og 60 cm hadde han nok vært tjukk ja, men det vil jeg anta at han ikke er :P Babyer skal være litt tjukke :) Bare greit at de har mye å gå på. Som regel forsvinner det fort når de begynner å røre mer på seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...