Gå til innhold

dere som har hatt/har blødninger.... (1.tri) ringte dere legen med en gang??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har blødninger og mens murringer nå og lurer på om det er noen vits å ringe.... Naturen går jo sin gang uansett, liksom... er 9+4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ringte gyn poliklinikk samme dagen, hvertfall. Hadde ikke murringer da, bare brun utflod på papiret. fikk tidlig UL noen dager etter, selv om de mente det ikke var grunn til bekymring, siden det ikke var friskt blod, og ikke var smerter. Jeg var da ca 7 uker på vei. Jeg fikk se et lite hjerte som banket, og alt så bra ut:)

Nå er jeg i 34. uke.

Lykke til!!

Skrevet

Mye bedre å få sjekka det så tidlig som mulig, så får du noen svar og trenger ikke å bekymre deg unødig.

Skrevet

Jeg gikk innom legevakten på vei hjem fra jobben, og fikk gu som ikke konstanterte noen ting. Legen mente jeg hadde en tidlig sa. Dette var i det jeg selv trodde uke 7. Fikk tidlig UL på sykehuset dagen etter. Denne viste kun en graviditet og ingen hjertelyd. Gyn mente derfor det var en sa, og sa at resten ville blø ut av seg selv i løpet av noen dager.

Fikk likevel en kontrolltime 3 uker senere pga usikker termin, og da slo hjertet!! Jeg er nå i uke 27 og alt ser greit ut.

Det er visst ganske vanlig å blø tidlig i sv.skapet. Jeg hadde også en del murringer den gangen dette skjedde meg, men alt ser nå ut til å gå bra likevel....Du kan jo ringe legen din i morgen tidlig og be om å få en henvisning til tidlig UL.

Lykke til:-)

Skrevet

jeg dro på legevakten.. de sendte meg videre til Ullevåll og jeg fikk UL der! :)

Skrevet

Er vel ingen hast akkurat, men jeg ville prøvd å få en UL i morgen for å sjekke. Men synes det høres lovende ut at du ikke har vondt eller kraftig blødning

Skrevet

Jeg dro på legevakten da jeg hadde en liten blødning i 1 tri :)

Skrevet

Jeg ringte legevakten med engang..Men dem sa det at det var ikke noe å gjøre unasett, så jeg bestilte time til privat UL!

Skrevet

Jeg hadde legetime dagen etter den første lille blødningen, nevnte den der, men siden det ikke var så mye (ca to timers varighet) og ikke gjorde vondt, gjorde han ingenting med det fordi det er så vanlig og oftest ikke noe galt, men sa jeg skulle ta kontakt om det fortsatte. Det gjorde det, men jeg hadde blitt henvist til ultralyd tidligere for å fastslå termin (ble gravid på p-piller så visste ikke hvor langt jeg var på vei da jeg oppdaget det). Så etter en uke med småblødninger til og fra ringte jeg direkte til gynekologen og hørte om jeg kunne komme dit eller om jeg skulle få henvisning fra fastlegen først, men det trengte jeg visst ikke siden jeg allerede var inne i systemet. Fikk time neste morgen, og fikk se 4,5 cm sprell levende foster, kjæresten min stod med stort smil og tårer i øynene:-) Dessuten pekte gynekologen på et sted i morkaken som det blødde fra, og sa hvor mye mer blod jeg kunne regne med at skulle komme, og hvor mye som skulle til før jeg burde ta kontakt igjen. Trengte ikke betale, siden svangerskapsomsorg skal være gratis.

Veldig greit å få sett at alt var bra, og få vite hva blodet kom av!

Skrevet

Hei:) Krysser fingrene for deg.

Hadde selv blødninger fra ca uke 7 til 12 (med jevne mellomrom) var så sikker på sa da den første blødningen kom. Hadde en sa bare noen få måneder før dette. Men det artet seg på et litt annet vis da, så jeg hadde jo et snev av håp. Ringte legekontoret, men de ville ikke ta meg inn, sa bare at jeg skulle se det ann over helgen (dette var torsdag) og komme innom for en blodprøve på mandagen om det ikke var skjedd noe mer.

Hadde et par små blødninger i løpet av helgen, men dro innom på mandagen for å få målt hcg. Dro innom igjen på onsdagen eller torsdagen og tok ny prøve. Hcg nivået hadde steget MYE sa de på de dagene, så ingen grunn til bekymring:) Det var ikke så veldig lett å slappe helt av når det fortsatte slik i flere uker, men plutselig var det helt stopp og jeg har nå 3 dager til termin (sukk). Så om du synes det hadde vært greit å få oppklart om det er en sa eller om du bare har det som jeg hadde kan du jo ringe og spørre om en blodprøve. Er jo en super enkel måte å få et sikkert svar på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...