Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

IKKE lur dere selv til å tro at babyen skal komme før termin av en eller annen grunn; kynnere, murrigner, størrelsen på magen, fødsler i slekta, mens-termin eller hva som helst. De blir det så kjipt å gå over. Prøv heller å legg litt planer for dagene framover- slik at de går litt fortere.

 

-Gjør avtaler om cafe-besøk med venner (som selvfølgelig kan avlyses!)

-Planlegg små 'dater' med kjærestene deres (lenge til dere kan gå på kino sammen neste gang?)

-Vask bilen innvendig og utvendig! det vil andre ha glede av også!

-Plant blomster i krukker og luk i blomsterbedene- jeg har hørt flere som opplevde at vannet gikk når de satt i blomsterbedet..

 

Flere forslag til gjøremål som kan få oppmerksomheten bort ra ventinga?

 

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann:)

 

Det var et godt råd. Det er så mange som tror at de skal føde før terminen, og da er dagene over så lange. Jeg fødte min første tre uker før tiden, så var litt innstilt på at det samme kunne skje med barn nummer to. De sier jo at det kan hende. Men nei da. To uker over termin kom nummer to, og det var de fem lengste ukene i mitt liv!! Trodde nesten at jeg var det første i verden som kom til å gå gravid for alltid! He he

 

Godt råd fra deg GåseVåse, om å planlegge dagene, fylle dagene med annet enn venting!

 

Lykke til med ventinga!

Skrevet

Jeg maler bilder til babyrommet. Ikke noe fancy, men har kjøpt ferdige lerret som jeg maler med en enkel bakgrunnsfarge og fargerike former (sirkler, firkanter, osv) på. Driver også og pusler litt ute med å plante i potter, så urter, sette ut lykter, osv. Går ut i permisjon torsdag, og da skal jeg rense sofaen, vaske gardiner og vinduer, sette bilder inn i rammer, osv.

Skrevet

Helt enig med deg, tiden går utrolig mye saktere om man går og tror det blir fødsel før termin :)

Skrevet

Men ikke glem å få litt ekstra HVILE også! Man er ganske sliten når man går et par uker over tiden (taler av erfaring), og man bør helst ikke være utslitt etter å ha vasket rundt i huset. Men sett gjerne opp litt hyggelige avtaler som kafè-besøk, venninnekvelder, tid med familien osv. Jeg prøver å tenke at jeg hvert fall har fått baby innen x dato etter termin og om det starter før så tar jeg det som en bonus.

Skrevet

hehe...må bare svare på dette innlegget. Alle sa til meg i mitt forrige svangerskap at jeg måtte beregne å gå over termin...og ja... de fleste venninnene mine har gått både en og to uker over termin.

Så jeg følte at jeg hadde god tid!! Og da de første tegnene på fødsel startet en uke før termin, ville jeg ikke tro det var starten på fødselen... men jaggu var det nettopp det ;-) En uke før termin kom hun, og fødselen tok 6 timer fra første rien. Kan tro at jeg ble overrasket!!

Så mitt beste råd er: Husk å hvil! Jeg sov så lite de to siste nettene før fødsel...dvs det var romjul, og moren min var på besøk...så vi satt og pratet til sent på natt de to siste nettene. Ikke hvilte jeg noe på dagen heller. Så da fødselen startet var jeg så trøtt at jeg holdt på å sovne i badekaret på KK.

 

Skrevet

Takk for mange gode tips- jeg er enig i at det ikke er så dumt å hvile også- etter at permisjonstiden har startet har vi jo vanligvis full anledning til dette og det er bra.

Jeg fødte 15 dager før termin med første-mann- hadde nå mens-termin 10 dager før UL- termin og har vel trodd at det skulle skje ihvertfall FØR termin, ja.

Lykke til med ventinga, alle sammen!

 

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...