Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på når de små kan begynne å spise yoghurt. Hvilken type kan de da spise, litago?

Lurer også på om noen har et bra brødtips. Skal vel både være grovt og uten hele korn. Kan ikke si jeg har sett så mye av det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det anbefales å vente med melkeprodukter til barna er over ett år. Da kan de spise den youghurten du vil de skal spise. Mye av barne typene er det forøvrig mye sukker i så jeg ville heller gitt de en helt vanlig type.

Skrevet

Vi fikk beskjed på 10 mnd kontrollen at vi nå kunne begynne å gi litt yoghurt og vi gir vanlig tine yoghurt. Av brød så får hun kaptein sabeltanns ferdigsabla. Den er lett å skjære av skorpene på og er akkurat passe myk å spise..

Skrevet

Men de glassene fra Nestle med pære/banan og yoghurt, og mango med yoghurt er jo for babyer fra 8 mnd da. Bør man ikke gi disse heller?

Skrevet

Vi har Cappelens store bok om barnet, og der står det at de kan begynne å smake på yoghurt fra 6 mnd, særlig hvis de plages av litt hard mage. Det sa de også på helsestasjonen. Det er vanlig melk en skal vente med til de er ett år. Melk kan brukes i matlaging fra ca 8 mnd. (en liten skvett)

Jenta vår på 6 mnd får smake litt yoghurt. Kanskje maks to ts.

Hun får også litt brød. :o) Synes det er kjempegodt. Ikke akkurat et helt måltid. Hun har kanskje fått maks en tredjedels skive. Hun liker også godt å gnage på rennene. Men jeg følger selvsagt litt med, men hun har ikke satt noe i halsen til nå. Brekker seg heller ikke, men rett og slett koser seg. :o)

Men med førstemann mener jeg at jeg fikk beskjed om yoghurt fra ca 10 mnd, så det varierer nok veldig hva foreldre blir rådet til...

Skrevet

Det finnes faktisk 6 mndsglass med yoghurt i.

Må bare si at jeg sjekka sukkerinnholdet på vanlig- og Litago-yoghurt. 6 % i Litago og 7 % i vanlig, for de som lurte på det. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...