Gjest Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Oskar og Johanna fikk en liten lillesøster 30. mai. Hun har ennå ikke fått noe navn, og vi synes dette er kjempevanskelig. Liker egentlig bare: Milla (men for kallenavn?) Sofia (passer ikke helt?) Emilia (for moderne?) Noen som har gode forslag? Finner ikke det perfekte navnet til lillejenta vår..
prebs Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Alle dine forslag passer godt til søsknene, ellers vil jeg foreslå: Selma Klara Marta Cecilia Agnes Ebba Emma Sara Helena Malin
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 Sofia og Emilia kan godt brukes (synes kanskje Sofie og Emilie passer enda bedre), men Milla ville jeg nok ikke valgt. Andre forslag: Margrethe Helene Hedvig Karen Emma Filippa
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Synes ikke Sofia, Emilia og Milla passer helt til sjangeren dere har på de to første. Hva med Oskar, Johanna og Elisabeth?
Castho Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 Av valgene dine ville jeg valgt Sofia synes ikke de andre passet veldig godt.
huldra87 Skrevet 8. juni 2008 #7 Skrevet 8. juni 2008 Sofia er kjempefint, og det er vel også det eneste av de tre navnene som passer med Oskar og Johanna. Oskar, Johanna og Sofia ser jeg på som gode gamle og sterke navn. Emilia er pent, men jeg synes det er mer moderne og poppis, selv om også det navnet ble brukt før i tiden. Milla synes jeg er veldig kallenavn ja, og passer ikke til søsknenes navn. Så jeg hadde definitivt gått for Sofia, det er flott! :-) Eventuelt Sofie, selvfølgelig. Noen andre forslag som passer godt: Lovise Sigrid Marie Annie Liv (litt kort?) Sara Ragnhild
sonne Skrevet 8. juni 2008 #8 Skrevet 8. juni 2008 Synes Sofia passer best av de alternativene du har satt opp ihvertfall...
Gjest Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 I dag har vi 5 favorittnavn: ¤ Cecilia ¤ Adele ¤ Vilma ¤ Ella ¤ Sofia Hvilket liker dere best?
alexandriah Skrevet 9. juni 2008 #10 Skrevet 9. juni 2008 Adele eller Sofia! Vilma altfor poppis, litt harry og passer ikke til søsknene. Ella, som Milla, høres ut som et kallenavn. Cecilia ikke pent...Hva med Hermine eller Victoria eller Martine?
Tutto og snuppo Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 Var litt morosamt å lese at du hadde to ungar som heitte Oskar og Johanna, for Oskar og Johanna er mine favorittnamn for tida! Oskar, Johanna og Ragnhild Oskar, Johanna og Elisabeth Oskar, Johanna og Martha Oskar, Johanna og Marit Oskar, Johanna og Emilie Oskar, Johanna og Amalie
caleb Skrevet 17. juni 2008 #13 Skrevet 17. juni 2008 Kunne dere ikke heller endt navnene over på e? Mille, sofie eller emilie? Det passer jo til oskar og johanna
partyoffive Skrevet 17. juni 2008 #14 Skrevet 17. juni 2008 EMILIA er verdens nydeligste navn. hadde vi fått en jente nr. 3 denne gangen skulle hun hete Olivia eller Emilia. Flotte og vakre navn begge to. Vi fikk en gutt, og jeg provde meg på Emilian....men mannen min var ikke med på den. Synes det var for feminint. Nå prover vi og velge mellom Oliver og Villiam. Oskar, Johanna og Emilia synes jeg var fint og passer flott sammen. Oskar er en kar også får jentene's navn ende på -a. Veldig vakkert og feminint. Oskar, Johanna og Cecilia ville blitt mitt andre valg. også fint.
baby i januar Skrevet 17. juni 2008 #15 Skrevet 17. juni 2008 Oskar, Johanna og Maria? Synes det passer med et navn med a-ending:-*
Storken1979 Skrevet 17. juni 2008 #16 Skrevet 17. juni 2008 Er ikke veldig bevandret i navnevitenskap :-) men for meg er begge navnene på barna dine litt sånn svensk-klingende? Helt personlig syns jeg Malin passer superbra til de andre navnene. Hehe. Datteren min heter Malin Sofie, og hvis vi får gutt nå skal han hete Oscar! Johanne har hele tiden vært mitt jentenavn nr 1, men sambo setter foten ned. Hørtes ut som vi har lik smak!
Vannmann35 Skrevet 17. juni 2008 #17 Skrevet 17. juni 2008 Cecilia er favoritten et nydelig navn! Ellers vet jeg om søstre som heter: Johanna, Margrethe, Gudrun og Harriet :-) Synes både Harriet og Margrethe passer flott med Oskar og Johanna!
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #18 Skrevet 18. juni 2008 Tusen takk for mange flotte svar! Det hjelper oss, da minstesnuppa, vår lille vakre prinsesse nr. 2, fortsatt er navnløs! Likte spesielt godt: Cecilia Helena Malin Filippa Elisabeth Victoria Av de jeg har nevnt over, har vi gått bort fra alle untatt Sofia.. Vanskelig, dette!
prysseluskan Skrevet 19. juni 2008 #19 Skrevet 19. juni 2008 Av disse synes jeg Elisabeth passer best sammen med Oskar og Johanna, deretter Cecilia. De andre navnene synes jeg blir litt for "snuppete" ift søskenes navn. Jeg vil foreslå Nora, Martha og Lovise.
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #22 Skrevet 20. juni 2008 Oskar og Johannas lillesøster skal hete Leah Camille :-) Tusen takk for alle forslag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå