Anonym bruker Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Fysisk eller psykisk konemishandling???? Har kommet meg ut av et forhold som var preget av psykisk mishandling. Han kalte meg de verste ting, og fikk meg til å tro at jeg var en helt ubrukelig kjerring som ingen ville ha noe med. Men blir møtt med vantro når jeg sier det er slutt, for alle mener at det kan ikke ha vært så ille når han i det minste ikke slo. Jeg har i mange måneder ønsket at han slo istedetfor, for da hadde alle sårene vist, og kanskje jeg ville blitt tatt på alvor da.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 vanskelig for meg å si fordi jeg hverken blir mishandlet psykisk eller fysisk. Men hvis jeg måtte velge; heller psykisk enn å bli slått. Å bli slått må bare være så ille...
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 Jeg tror ikke man kan si at det ene er verre enn det andre. Det kommer jo veldig an på hva slags mishandling det er og i hvilken grad det forekommer. Uansett så er begge deler ille, og ingen skal leve under slike forhold! Flott at du kom deg bort!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Jeg har blitt utsatt for begge deler, det å være redd og gå med angst hele tiden av frykt for å gjøre noe typen ikke liker og så få bank er helt jævlig. og å bli mishandlet psykisk er jo enda verre .... du er heldig som har klart å komme deg unna, misunner deg for å være så sterk, det var ikke jeg, før det var forsent.
Trulte76 Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 jeg har ingen erfaring, men jeg kan faktisk tenke meg at psykisk er værst. At en person knekker en annen person psykisk. Jeg trur det er en mye lengre prossess å bli seg selv igjenn etter psykisk terror enn fysisk vold. Som sagt har ingen erfaring selv (og heldigvis for det) Men bare noe jeg trur
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 Psykisk. Jeg har sett en veldig, veldig nær person av meg gradevis bli brutt ned av psykisk misshandling. Dama, som en gang var flott og utadvent, er nå stille, sliten og "unnskyld at jeg er til". De har vært gift i godt over 30 år, og hun "føler seg for gammel til å starte på nytt", som hun sier. Psykisk misshandling er så grusomt (fysisk også, men det kommer jeg til) at det er til å grine av. Jeg har selv hørt med mine egne ører hva mannen til denne damen har sagt til henne. Han kan holde på hele natten om hva for ei hore hun er, hvor stygg hun er, hvor vondt hun lukter osv osv.. Men så har jeg også sett hvor snill denne mannen kan være, og hvor godt de har det til tider med romantiske turer, blomster, han lager flotte middager, kjøper gaver, you name it.. Skummelt det der! Denne damen og jeg, vi er gode venner. Og mange ganger har mannen ringt meg, sendt meg sms, truet meg, truet henne gjennom meg.. Vet ikke, ser bare hvor sliten denne dama er når det holder på. Og hvor mye hun har forandret seg på kort tid.. Har selv vært i et forhold hvor jeg ble slått, men egentlig aldri psykisk misshandlet. Han "rev ikke sjelen min i filler" liksom, "bare" slo og slo og slo..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå