Gå til innhold

Barnevakt når man skal i dåp???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappan sa på fredag når han henta guttongen at de sulle i barndåp (vennepar) i dag, så vi måtte avtale nærmere med henting. Helt greit. Så får jeg melding i dag at han har barnevakt hjemme hos dem, altså, han er ikke med i barndåpen. Er det vanlig da? Trodde liksom unger var greie gjester i barndåp jeg. Og jeg gleder meg til å høre om halvsøsknene til Guttongen også hadde barnevakt, for om de var i dåp, men ikke han så tror jeg at jeg må ta en liten prat om urettferdighet og forskjellsbehandling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til at barndåpen er midtveis mellom meg og pappan, 4 mil kortere, så det var ikke for å gjøre reiseveien kortere for meg.

Skrevet

Jeg har aldri oplevd å bli bedt i dåp uten barna- vet ikka hva som betegnes som vanlig men jeg syns det var litt merkelig. Om de andre barna er i dåpen syns jeg oppriktig synd i gutten din, og da måtte det jaggu være bedre han ble levert til deg i morges.

Skrevet

Jeg har faktisk sittet barnevakt for noen som skulle i dåp. Da var gutten halvannet år, så de brydde seg ikke med å ha ham med. Vet ikke hva som var vanlig, men når vi hadde dåp, var det mange barn der.

Hvor gammel er han, og er han på samme alder/eldre enn halvsøsknene? For isåfall syns jeg det er veldig urettferdig at han ikke får være med.

Skrevet

Han er 6, halv- og stesøsken er 7, 3 og 2 år. Hadde han vært for stor til å ha lyst på familiegathering eller for liten til å forstå skulle jeg ikke sagt noe. Men nå er jeg usikker. Kjæresten min henter han om en halvtimes tid, så da får jeg jo vite om han var der alene med barnevakten. Håper virkelig ikke det, for dette er en gutt full av følelser.

Skrevet

Hvordan gikk det?

Håper søskene hans også hadde barnevakt;)

Skrevet

en BARN dåp uten BARN??? høres veldig rart ut for meg ja:))

har hatt 2 og vært i flere og barn i alle aldre har vært med i kirken og etterlag,hadde syntes det var merkelig om barn ikke skulle få være med...

Skrevet

syntes det hørtes rart ut.. snuppa mi var da i barnedåp når hun var et halvt år, å det var mange barn der både over å under 6år. nei det derre syntes jeg var merkelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...